Los bericht bekijken
Oud 19 January 2019, 14:12   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat is een heel verhaal...
Wat heb je met bootrec.exe precies uitgevoerd ? Hetzelfde als wat ik hieronder voorstel ? En kreeg je een reactie ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
.... Ik heb met de recovery van windows vista home premium een herstel uitgevoerd,opstart herstel....
Dit lijkt mij een foutje, er stond een W7 installatie, en je kan daar natuurlijk beter de W7 herstelomgeving op loslaten, omdat die NA Vista uitkwam.
Maar het kan zo maar zijn dat de herstelomgevingen compatibel zijn.

Wat je niet duidelijk hebt is of je op je 'normale' PC toegang tot alle Windows had of wil hebben, dus Viste, W7, W10.
Wat ik hieronder voorstel is uitsluitend voor het scenario dat je alleen de schijf met Vista + W7 er in hebt.

Gebruik de installatieschijf als herstelomgeving, of download eventueel een losse hier als ISO, en brandt hem ook als ISO:
https://www.pc-helpforum.be/topic/28...sta-windows-7/

Start op naar de herstelomgeving, en kies voor de opdrachtprompt. Voer de volgende opdrachten in (en druk Enter na elke regel).
Code:
C: 
cd  boot 
attrib  bcd  -s  -h  -r 
ren  bcd  bcd.old
bootrec  /rebuildbcd
De laatste opdracht herstelt de bootmanager

! Let op, ik ga er hierboven van uit dat W7 op C: staat. Aangezien Windows in de herstelomgeving zijn eigen volgorde van het toewijzen van stationsletters uitvoert, moet jij er eerst achter zien te komen welk station door W7 bezet wordt. Je kan dit doen door in een opdrachtprompt de opdrachten:
Code:
DIR  C:\  /p
en
Code:
DIR  D:\  /p
te geven, en er zo (via datum van bestanden b.v.) achter zien te komen waar W7 staat, C:, D:. of E ?
Gebruik dan die stationsletter in je opdrachtreeks(en).

Als dat na correct te zijn uitgevoerd (geen foutmeldingen of zo) niets oplevert geef je weer vanuit die opdrachtprompt de volgende opdrachten:
Code:
C: 
cd  boot 
bootrec  /fixmbr 
bootrec  /fixboot
(C: is weer de correcte stationsletter voor W7)

Probeer het resultaat, en herhaal die laatste reeks van 4 opdrachten eventueel nog max. twee keer.

Als dit alles niets oplevert, kan je alles nog eens herhalen, al is dat flink wat werk met weinig kans van slagen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 19 January 2019 om 16:52
  Met citaat antwoorden