Los bericht bekijken
Oud 23 January 2019, 00:37   #4
anoniem44990
Guest

Standaard Windows 7 home premium start niet meer op

De eerste melding op het beginscherm was: Cpu is unworkable or has been changed please recheck cpu soft menu. Ik heb toen door de jumper van de cmos memory te verplaatsen de gegevens naar de standaard waarden (default values) gebracht en daarna ook een nieuwe knoopbatterij 2032 geplaatst. De melding was verdwenen bij de opstart van de pc, maar Windows 7 startte niet op en er kwam een andere melding. De melding was : Bootmgr ontbreekt druk op Controle + Alt + Del om opnieuw te starten. Ik heb toen met de Windows vista schijf een recovery opgestart en bij de opties "opstartherstel" aan geklikt. Resultaat: de melding "Bootmgr ontbreekt" was verdwenen. Bij de volgende opstart drukte ik op de toets f8 en dit verscheen:. G:\ Windows\System32\winload.exe info: Windows cannot verify the digital signature for this file en Windows 7 kon niet meer worden opgestart.
Ik heb in dosprompt uw voorstellen uitgevoerd, maar er kwam geen resultaat en het hielp niet om Windows 7 weer op gang te krijgen. Het verwondert me wel als ik in de map system 32 de map boot open en er de O S loader winload.exe en resume.exe tegen kom, dat beide systeembestanden geen digitale handtekening hebben. Er bevindt zich nog een systeembestand winload.exe onderaan in de alfabetische rangschikking zonder digitale handtekening(sha).Wanneer ik in system32 van mijn vista kijk zie ik daar dezelfde verschijnselen. En dan vraag ik me terecht af hoe het komt dat Windows vista wel kan opstarten en Windows 7 niet. Wanneer ik ga piepen in de beveiliging van deze systeem bestanden dan wordt er vermeld dat ze niet getekend zijn door microsoft .Dus de enige reden dat mijn windows 7 niet meer kan opstarten is het ontbreken van een digitale handtekening. Deze Windows 7 draait reeds meer dan een jaar zonder problemen en nu dit! Wordt er door Microsoft updates verstuurd die deze systeembestanden controleren, en uitschakelen als ze niet over een digitale handtekening van hen beschikken? Ik weet het niet. Op het internet wemelt het van allerlei Windows bestanden die hierdoor last ondervinden. Ik heb wel wat opgestoken door deze zoektocht over beheerdersrechten en beveiliging van de bestanden. Ook dat je eerst bcdedit en nog verschillende andere dos commando's kunt proberen zoals bcdedit /bootdebug [{ID}] on | off } vb: bcdedit /bootdebug {bootmgr} off en bcdedit / bootdebug on om fouten op te sporen. Men moet ook de bcd bewerkingen altijd voor de dos commando's fix van MBR Boot en Boot uitvoeren. Ik heb ondervonden dat het hulpprogramma recovery met zijn opties als Opstartherstel en dosprompt soms kunnen helpen als het euvel nog niet zo moeilijk is, maar er zijn genoeg computer problemen die niet kunnen opgelost worden met dit hulpmiddel. A propos met de herstelschijf van Windows 7 die ik nog liggen had is het ook niet in orde gekomen. Ik heb de strijd opgegeven, voorlopig althans. Dus heb ik mijn Windows 7 (iso bestand aangekocht langs het internet bij een Nederlandse webwinkel voor de goedkope prijs van 20 Ç) opnieuw ge´nstalleerd op de partities e: (actief)en cprimair). En hier valt het me op dat de eerste configuratie van de opstartlijst niet kan veranderd worden of niet is veranderd. Want station e: windows 7 actief komt in de plaats van station d: actief,vista wat dus altijd is geweest bij de originele opstartlijst en c:vista staat nu in de plaats van station c: experience voorheen. Opnieuw start het oudste besturingssyteem exp als tweede optie op en het jongste O S.vista als eerste optie in de opstartlijst. Ik had nochtans tijdens de installatie Windows 7 op de partitie c: ingesteld en de vista op de partitie d. Na de installatie werd het station e: voor Windows 7 en station c: voor experience. Enfin de Windows 7 is nu ge´nstalleerd en mijn zoon is tevreden. Maar omdat deze computer niet veel gebruikt meer wordt, alleen als mijn zoon in het week-end thuis is, is het geen ramp om zulke toestanden te ervaren. Anders wordt het wanneer men dagelijks zou willen gebruik maken van deze computer.
gilberto
  Met citaat antwoorden