Los bericht bekijken
Oud 24 January 2019, 01:34   #8
anoniem44990
Guest

Standaard Windows 7 home premium start niet meer op

Thanks.Ik heb uw link gevolgd en bekeken. Zie mijn bijlage.
U zult merken dat windows 7 driemaal is aangeduid en windows vista éénmaal.
Als ik opstart dan zie ik in de opstartlijst tweemaal windows 7 staan en éénmaal windows vista. Zie bijlage. In uitvoeren "msconfig" en dan "computer opstarten". En er is maar één harde schijf aangesloten.
Het is een zooitje in de instellingen van de smos rom bios.chip op het moederbord. En ondanks ik de cmos memory header reeds een paar keer heb kortgesloten( cmos memory clearing header) komt het niet goed. De eerste melding cpu is unworkable and has been changed. Please recheck checksum soft menu komt voor wanneer de batterij op het motherboard leeg is. Na vervangen door een nieuwe knoopcel 2032 was de melding niet meer aanwezig. Maar ik heb wel gelijktijdig de batterij vervangen en de smos memory header kortgesloten. Misschien dat dan de gegevens in de cmos rom bios gewist zijn. want na de nieuwe opstart kwam de melding:"Bootmgr ontbreekt"Alhoewel als de batterij niet is geplaatst er met de cmos memory header(jumper) niets kan gebeuren. Of heb ik het mis ? Op social.technet.microsoft.com link :https://www.howtogeek.com/howto/wind...al-boot-setup/
met titel **FIX Winload.exe is Missing or corrupt(No Its not) staat een interessante beschrijving in het engels over dit probleem. De update KB 936330 of het service pack 1 heeft een ingesloten gegeneraliseerde bcd die mogelijk de dader kan zijn. Nog een vraagje. Als ik de besturingsystemen in de opstartlijst in "computer opstarten" verwijder, zijn die dan ook verwjderd in de cmos memory rom? En zo niet kan ik de cmos memory rom chip resetten naar fabrieksinstellingen, zodat alle verkeerde entries naar de bcd en mbr zijn gewist? Mijn bedoeling is om een nieuwe harde schijf te kopen, de huidige harddisk maakt bij de opstart gedurende 5 minuten veel lawaai. Maar als de bios van de pc niet zuiver is heeft het geen zin om dit te doen. A propos. De optie in geavanceerde opstart instellingen met f 8 om het niet getekende systeem bestand met enforcement te omzeilen lukte ook niet.
gilberto
  Met citaat antwoorden