Los bericht bekijken
Oud 25 January 2019, 03:00   #10
anoniem44990
Guest

Standaard Windows 7 home premium start niet meer op

Vriendelijk dank voor de uitleg. Ik begin het nu ook beter te begrijpen. Ik heb de twee partities van schijf 1 waarop Windows 7 en vista home premium geformatteerd vanuit de verkenner. Daarna heb ik windows 7 opnieuw geïnstalleerd op de d partitie(actief)met station d:.en windows vista op de c partitie (primair, opstarten, niet actief)
Na een nieuwe opstart kreeg ik in schijfbeheer de volgende samenstelling: NIEUW VOLUME ( E actief O.S Windows vista en NIEUW VOLUME (C O.S Windows 7 .
U merkt hier dat er opgeschoven is van de letter d(vorige letter van de actieve partitie) vista naar de letter e voor nieuwe actieve partitie vista en de letter c (vorig experience) blijft c primair nu windows 7 . De twee partities van schijf 0 zijn nu partitie d actief leeg en partitie f primair leeg. Beide schijven zijn aangesloten en bij opstarten van de pc komt de opstartlijst als volgt voor: Windows 7 daaronder Windows 7 en daaronder Windows vista.
Ik heb dus nu de tweede schijf aangesloten en er zijn geen veranderingen gebeurt, de opstartlijst is dezelfde gebleven als wanneer er maar één harddisk is aangesloten. Dus alles loopt opnieuw gesmeerd. En als ik het goed heb begrepen zou na een cmos memory header shorting alleen nog de standaard waarden of fabrieksinstellingen aanwezig zijn in de bios cmos rom. .Maar wat houdt dat precies in?
Moeten we hieruit besluiten dat alles in orde is bij het opstartproces. De BIOS laadt de laatst bekende configuratie vanuit de ESCD een extended stukje geheugen waarin de laatste bekende configuratie is opgeslagen.(deze kan ook bijgewerkt worden).Daarna volgt de bootsequence en wordt er gekozen welke device opstartbaar is. Dan wordt er gezocht op de bootsector die zich op de harddisk bevindt en met behulp van de masterboot code of initial program loader wordt er in de partitietabel gekeken naar data en parameters zoals een primaire of logische partitie enz. Nu vraag ik me af wat de Bcd precies is? Is dit de ESCD ? En als dit zo is, kan men dan met bcdedit de ESCD bewerken? Jij bent de kenner, dus graag uw uitleg hierover. Want als men het opstartproces van de pc wat beter kent, dan zal men niet zo vlug al die doscommando's toepassen, met alle gevolgen van dien. Ik heb nog eens geprobeerd om een jpeg bestand van 250 kb te uploaden en dit is toch gelukt. Op uw website is het jpeg bestand 153,5kb.Nog een klein vraagje: wat doet het doscommando Bootrec /Rebuild precies?
gilberto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (153,5 KB, 3x gelezen)

Laatst gewijzigd door gilberto : 25 January 2019 om 03:09
  Met citaat antwoorden