Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 July 2007, 19:48   #1
anoniem24798
Guest

Standaard zelfgemaakte computer herkent hardeschijf niet

ik zelf een computer gemaakt met wat onderdelen maar nu herkent hij de hardschijf niet alle hardeschijven die ik heb (5) die gewoon in een andere computer wel werken en mijn cdrom drive is pri master ik weet ook niet of dat klopt
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2007, 22:08   #2
anoniem13826
Guest

Standaard

5 hardeschijven of 1 harde schijf met 5 partie's
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2007, 22:20   #3
anoniem21590
Guest

Standaard

Is die IDE of SATA?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 09:02   #4
anoniem25911
Guest

Standaard

SATA is ook IDE dus dat is een rare vraag koosie, je bedoelt Parallel ATA (PATA) of Serial ATA (SATA).

En word niet herkend is iets te vaag, zie je de schijf niet in de BIOS setup?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 09:52   #5
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enlightenment Bekijk bericht
SATA is ook IDE dus dat is een rare vraag koosie, je bedoelt Parallel ATA (PATA) of Serial ATA (SATA).

En word niet herkend is iets te vaag, zie je de schijf niet in de BIOS setup?
Sata is dus geen ide

S-Ata = serial ata
IDI = ata = P-ata
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 09:59   #6
anoniem25911
Guest

Standaard

IDE = Integrated Drive Electronics, een techniek waarbij de controller in de hardeschijf zit in tegenstelling tot SCSI. Zowel SATA als PATA volgen dezelfde filosofie, SATA gebruikt alleen andere signaling om hogere doorvoersnelheden te bereiken, en voegt features als native command queueing toe.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 10:09   #7
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
IDE = Integrated Drive Electronics, een techniek waarbij de controller in de hardeschijf zit in tegenstelling tot SCSI. Zowel SATA als PATA volgen dezelfde filosofie, SATA gebruikt alleen andere signaling om hogere doorvoersnelheden te bereiken, en voegt features als native command queueing toe.
kan zijn, maar op bijna elke verkoop site gebruien ze IDE en SATA, en zelfs op de sites van seagate en western digital staat IDE of SATA.... als het dan een fout is is ie ingeburgerd en kun je hem dus als korrect aanzien
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 10:19   #8
anoniem25911
Guest

Standaard

Zo kun je het natuurlijk zien. Maar met dezelfde redenatie kun je 'enigste' ook als correct Nederlands beschouwen. Waar ligt de grens? Een discussie apart denk ik. Maar zelf hoop ik dat je parallel ATA gebruikt ipv IDE, hoe meer mensen het 'goed' doen des te minder verwarring.

En hetzelfde geldt voor bits en bytes. Vaak genoeg zie ik Mb terwijl MB wordt bedoeld (Bytes schrijf je namelijk met hoofdletter B). Moet Mb dan ook maar als megabytes worden gezien?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 10:23   #9
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Zo kun je het natuurlijk zien. Maar met dezelfde redenatie kun je 'enigste' ook als correct Nederlands beschouwen. Waar ligt de grens? Een discussie apart denk ik. Maar zelf hoop ik dat je parallel ATA gebruikt ipv IDE, hoe meer mensen het 'goed' doen des te minder verwarring.

En hetzelfde geldt voor bits en bytes. Vaak genoeg zie ik Mb terwijl MB wordt bedoeld (Bytes schrijf je namelijk met hoofdletter B). Moet Mb dan ook maar als megabytes worden gezien?
hmm, gebruik liever SATA

verder heb je gelijk aleen, kun je niet verwachten dat we hier termen als Parralel ata gaan gebruiken hier, de meeste mensen hier kennen de termen IDE en SATA maar net en begrijpen ze het verschil maar kennen ze P-ata niet, het moet wel makkelijk blijven voor de beginner
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 10:29   #10
anoniem25911
Guest

Standaard

Akkoord maar PATA of Parallel ATA is toch niet moeilijker? Juist makkelijk, je hebt dus:

Parallel ATA (oud)
Serieel ATA (nieuw)

IDE is enkel een afkorting die een beginnende gebruiker en zelfs gemiddeld-gevorderd echt niets zal zeggen. Ik denk dat die naam beter niet meer gebruikt kan worden. PATA en SATA zijn consistenter, feitelijk correct en makkelijker.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten