Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 July 2007, 19:33   #1
anoniem21590
Guest

Standaard iedereen bewerken

is er een manier hoe iedereen een website zou kunnen bewerken maar dat ze niet in kunnen loggen.
Gewoon dat het voor buitenstaanders ook mogelijk is om een lijst in mijn website (heb ik nog niet) te bewerken?
Het moet wel gratis zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 20:10   #2
anoniem18037
Guest

Standaard

Bij Joomla kan je dat regelen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 08:33   #3
anoniem21590
Guest

Standaard

hoe bedoel je rajo?
ik kan er niet wijs uit worden.
er staan veel site's met de naam Joomla bij google
alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 11:23   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Hier's de officiele pagina, wel in het engels: http://www.joomla.org/
Veel informatie is ook hier in het nederlands te vinden: http://www.dutchjoomla.org/

Joomla is een erg uitgebreid CMS, misschien iets te veel als je slechts een pagina bewerkbaar wilt laten zijn. Het is echter relatief eenvoudig te installeren.
Als je iets wilt dat specifiek op jouw site is afgestemd, dan zul je zelf iets moeten fabriceren. Dat is echter niet gemakkelijk als je niet in de server-side scripttalen thuis bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 15:21   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Het is echter relatief eenvoudig te installeren.
Da's afhankelijk van de instellingen van je host. Ik heb het ding hier ook gehad en je hebt op een aantal zaken nogal wat schrijfrechten nodig, dus 777 of apache die groeps-schrijfrechten heeft. Dat laatste kun je niet zelf instellen. Daarnaast zijn er toch veel hostingproviders die **7 niet toestaan op hun netwerk omdat die world writable is.

Dan krijg je een standaard installatie van Joomla die in principe net als Mambo veel te uitgebreid is en als je hem met voorbeelden erbij installeert (standaard installatie) zie je in het begin door de bomen het bos niet meer. Gelukkig is Joomla dan ook nog met NL taalmodule te krijgen.

In dat geval kun je voor jouw doeleinden beter eens kijken naar Xoops of misschien zelfs CMsimple. Nadeel van het laatste is dat je 1 gebruikersnaam en login hebt en dan -alle- content kunt veranderen en dat was dacht ik niet de bedoeling.

Kijk anders eens op onderstaande site, wel engels maar daar staan vele opensouce (gratis in feite) CMS systemen genoemd:
http://www.opensourcecms.com/

Anders zul je inderdaad zelf iets moeten bouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2007, 17:31   #6
anoniem21590
Guest

Standaard

wow,
kerels bedankt!
daar heb ik wel wat aan. het moet niet te moeilijk zijn want het is niet super belangrijk dat het lukt, (ik hou het bij gratis) maar hier kan ik wel wat mee.
Genoeg sites dus bedankt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten