Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 July 2007, 14:41   #21
anoniem23981
Guest

Standaard

een kenis van mij wil de WD My Book™ Premium ES Edition kopen (omdat hij mijne zo mooi vond)
met de eSATA connector en deze aansluiten op de Conceptronic 2 Poort SATA & IDE Controller.
nu schijnt er een verschil tussen L en I gevormde connectors te zijn.
hoe weet ik wilke connector er op de conceptronic zit? want mijn bestelling is nog niet binnen (2 weken lever tijd) dus kan dat niet even voor hem checke
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2007, 18:19   #22
anoniem23981
Guest

Standaard

een kenis van mij wil de WD My Book™ Premium ES Edition kopen (omdat hij mijne zo mooi vond)
met de eSATA connector en deze aansluiten op de Conceptronic 2 Poort SATA & IDE Controller.
nu schijnt er een verschil tussen L en I gevormde connectors te zijn.
hoe weet ik wilke connector er op de conceptronic zit? want mijn bestelling is nog niet binnen (2 weken lever tijd) dus kan niet even voor hem checke
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2007, 23:01   #23
anoniem24526
Guest

Standaard

Lol 2x ? Op de conceptronic zit een I aansluiting dus als het goed is moet het passen want L past ook in I toch ?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2007, 23:17   #24
anoniem23981
Guest

Standaard

hoe bedoel je 2x?

L past niet op de I volgens de site van wd.
en de I werd ondersteunt door de harde schijf.

ps. wat is het beste een externe hdd van 750GB usb 2.0 of 500GB eSATA?
die conceptronic pci kaart koopt hij zowiezo
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2007, 23:19   #25
anoniem23981
Guest

Standaard

woops, iets te ongeduldig met de verzend knop
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2007, 23:40   #26
anoniem24526
Guest

Standaard

Dan zou die wel moeten passen als het goed is toch ? I op I.
Zelf doe ik extern altijd met Firewire of USB geen e-SATA etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2007, 15:34   #27
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim565656 Bekijk bericht
Dan zou die wel moeten passen als het goed is toch ? I op I.
Zelf doe ik extern altijd met Firewire of USB geen e-SATA etc.
waarom niet? het is wel sneller of niet?
als ik zijn en mijn hdd strx naast elkaar zet
op welke staat de data dan sneller? op die met e-SATA of FireWire800?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 09:15   #28
anoniem25911
Guest

Standaard

Een externe schijf kun je het beste via eSATA aansluiten. Als je moederbord geen eSATA aansluiting heeft maar wel SATA kun je een eSATA bracket gebruiken. Als je moederbord helemaal geen SATA heeft maar wel PCI-express kun je een eSATA kaartje kopen (PCI-express x1). Dat geeft de beste performance.

Qua interne schijf is een Raptor ADFD (nieuw type) het snelste, maar daar betaal je ook voor en je hebt beperkte capaciteit. Een ander alternatief is Seagate 7200.10 320GB schijf of Samsung T166 500GB schijf die beide goedkoop en snel zijn (beide perpendiculair, waarbij de data verticaal ipv horizontaal wordt opgeslagen).
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 13:10   #29
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enlightenment Bekijk bericht
Een externe schijf kun je het beste via eSATA aansluiten. Als je moederbord geen eSATA aansluiting heeft maar wel SATA kun je een eSATA bracket gebruiken. Als je moederbord helemaal geen SATA heeft maar wel PCI-express kun je een eSATA kaartje kopen (PCI-express x1). Dat geeft de beste performance.

Qua interne schijf is een Raptor ADFD (nieuw type) het snelste, maar daar betaal je ook voor en je hebt beperkte capaciteit. Een ander alternatief is Seagate 7200.10 320GB schijf of Samsung T166 500GB schijf die beide goedkoop en snel zijn (beide perpendiculair, waarbij de data verticaal ipv horizontaal wordt opgeslagen).
zo'n kaartje heb ik zelf over 2 weken. met een eSATA en een interne SATA aansluiting, vind ik zelf wel handig.

die externe zou dan die eSATA versie van Western Digital worden (500GB) versie. maar ik denk toch dat ik de 750GB firewire800 versie neem aangezien die grotter is en ik heb nogal wat ruimte nodig.

binnen kort koop ik ook nog een 500GB of 1TB interne hardeschijf van WD/Samsung met 7200Rpm op SATA
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2007, 14:09   #30
anoniem25911
Guest

Standaard

Waarom geen eSATA behuizing en zet de schijf erin die je wilt? Zoals een Samsung T166 die produceert minder hitte wat in zo'n behuizing al gauw een rol speelt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten