Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 September 2010, 23:39   #1
anoniem19265
Guest

Standaard zuinige netbook

De colleges gaan beginnen en mijn standaard thosiba laptop heeft een te lage accu duur en mobiliteit. Ben dyslectisch dus ik heb op school echt een computertje nodig. Het belangrijkste is de compactheid en een accuduur van zeker 6 uur of meer.

Had zelf al wel gekeken alleen kwam toen alleen op lichtelijk verouderde modellen uit 2009. Het lijkt mij dat de ontwikkeling al weer verder is dus ik vroeg mij af of iemand weet wat het nieuwste is op dit gebied. Accuduur is belangrijk alleen ik heb het liefst ook Dual-core en een volwaardige versie van Windows 7
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2010, 23:48   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Is 14 uur genoeg?

Het netbook van Asus de 1005PE gaat maar liefst 14 uur lang op een accu lading mee.

Daar: http://www.asus1005pe.com/asus-1005pe-spec/ staan de specificaties.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2010, 00:05   #3
anoniem19265
Guest

Standaard

Dacht zelf aan een Asus Netbook EEE PC Black 1005PX alleen ik werk wel graag met meerdere programma's door elkaar dus ben een beetje huiverig over een enkele core. Aangezien ik heb ook in de trein wil gebruiken is het wel handig als hij in ieder geval films 1080p een beetje vloeiend kan afspelen. Een HDMI poort zou ook wel mooi mee genomen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2010, 00:22   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Wil je nou een netbook of een gewoon een laptop?
Gezien de eisen die nu stelt, zit je zonder meer aan een laptop vast.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2010, 00:26   #5
anoniem19265
Guest

Standaard

Zit daar zelf ook een beetje tussen in. Werk in Groningen momenteel op een paar jaar oude toshiba L14-N40 (wel met 2 GB) en dit is snel zat. Alleen hij is zwaar en groot en heeft een vrij beperkte accu duur. Totaal niet geschikt voor de college zalen dus. Denk dat ik voor zo'n 1005PX ga alleen vroeg mij af of er ook wel sterkere exemplaren op de markt zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2010, 22:37   #6
anoniem39893
Guest

Standaard

Gezien de eisen zou je het beste voor een 'thin & light' notebook kunnen gaan. Die hebben een flinke accuduur, zijn minder groot dan een fullsize laptop en hebben meer power dan een netbook.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2010, 00:06   #7
anoniem19265
Guest

Standaard

Er is een tweede eis bijgekomen namelijk een 13'' scherm. Ik moet zeggen dat een Macboock 13'' perfect zou zijn alleen die is echt te duur. Doe er trouwens niets gekst mee alleen ik wil wel soepel kunnen internetten alleen mijn huidige Pentium Dual-Core 1,5ghz is eigenlijk al wel snel zat.

Anders dacht ik maar een Asus 1005 te halen. Lijkt mij op zich wel voldoende voor aantekeningen dingen opzoeken en film...Alleen het idee dat er geen Dual-core in zit doet pijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2010, 17:50   #8
anoniem39893
Guest

Standaard

Is deze niet wat voor je?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 20:35   #9
anoniem19265
Guest

Standaard

Het komt in de buurt alleen de accu duur van 5,5 uur is net te weinig. 5,5 uur is op zich prima alleen in de werkelijkheid gaat er gewoon heel veel af.

Zit nog echt te twijfelen tussen een macbook of een netbook. Gebruikt nu mijn logge toshiba alleen de accu duur is waardeloos.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 22:46   #10
anoniem39893
Guest

Standaard

Voor zulke accuduren zit je vast aan een netbook, en dat vind ik geen pretje. Is het geen idee om gewoon zo'n 13 inch model te kopen, en dan een tweede accu erbij? Kost misschien een paar tientjes, maar je verdubbelt je accuduur.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten