Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 18 January 2019, 22:15   #1
anoniem44990
Guest

Standaard Windows 7 home premium start niet meer op

Beste medewerkers,

Mijn pc met O S Vista Home Premium op station f : en windows 7 op staion g: heeft rare kuren.Er zitten twee harde schijven in de computer. Op de eerste harddisk stond op station c: experience home premium primair, niet actief en op de tweede partitie Windows vista home premium op station d:. WEL ACTIEF en primair;crashdump,opstarten.
Ik weet dat het raar overkomt dat station c: niet als ACTIEF is ingesteld en staion d: wel ACTIEF is aangeduid.De leverancier van Q-Force heeft dit zo geïnstalleerd destijds.Ik dacht dat Windows experience home premium altijd eerst en op station c: moest worden geplaatst en actief worden gemaakt tijdens de installatie of in schijfbeheer,vermits het VOOR windows vista home premium is uitgekomen.Dus dat bleek niet zo en de computer had daar geen last van. Maar omdat windows 7 home premium nu niet meer kan opstarten vanwege de melding: File: Windows\System 32\ winload.exe
Status 0Xc0000428
Info: Windows cannot verify digital signature for this file kom ik hier terecht.
Ik heb een harde schijf afgekoppeld nadat ik de partities c: en d: heb geformatteerd.
Op de tweede harddisk heb ik nog Windows vista home premium staan op station f: op de eerste partitie primair en actief en op de tweede partitie op station g: staat de dader Windows 7 home premium. Wanneer ik opstart en het besturingssysteem Windows 7 home premium aanklik in de opstartlijst die verschijnt start hij niet meer verder,en er komt een beschrijving dat er iets is mis gegaan bij een installatie van software of een apparaat.Er staat geschreven dat een niet gesigneerde of corrupte driver dit kunnen veroorzaken.Ze raden me ook aan om op F 8 te drukken om een geavanceerde bewerking uit te voeren.Dit door de boosdoener OS loader winload.exe geforceerd te verwijderen als ik dit bestand niet nodig zou hebben. Ook de regel Last known good configuration was een aanrader.Dit hielp ook niet. Ik heb met de recovery van windows vista home premium een herstel uitgevoerd,opstart herstel,systeem herstelpunten waren er niet meer en een volledige image back-up heb ik ook niet.Ik heb ook het progje Hirent's boot cd gebruikt,de opstart cd van Acronis Media Builder, met dosprompt fix MBR en fix bootsector geprobeerd,bootrec.exe en bcdedit. NIETS WERKT en ik weet niet meer hoe ik verder moet handelen om dit op te kunnen lossen.
Misschien dat u meer ervaring hebt bij zulke storingen en mij kunt helpen.
gilberto
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten