Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940
Komt niet door een DVD, hooguit toevallig samenvallend moment; er moet al iets misgezeten hebben met die speler, misschien te warm gemonteerd of volgeraakt met stof.
Ik zou als ik je was eerst eens kijken hoe de temperaturen in je opstelling zich verhouden en dat doe je met gratis progjes van Net (ze zien niet allemaal op iedere compu hetzelfde en je mag er maar 1 tegelijk inschakelen)
- Speedfan
- PC Wizard 2006
- Everest HOME
Post de tijdens forse computeractiviteit geregistreerde temperaturen hier en dan krijg je wel meer commentaar.
CPU en Moederbord beginnen bij 50GrC in een onwenselijke fase te komen, overige materialen, schijven enzo reeds bij 40 maar moeten liefst beneden 30 blijven.
CD-toestel ligt meestal boven de harde schijven dus krijgt behalve de zelf-ontwikkelde warmte ook nog via opstijging die van de schijven erbij opgeteld.
Computerkast moet goede doorstroming hebben; de ventilator in de voeding gooit warme lucht naar buiten en de voeding kan volgezogen raken met stof, moet minstens een keertje per jaar open ter reiniging (ervaring bij vereist).
Nog kritischer: reiniging van de koelribben op de CPU; dit moet je minstens 1x hebben zien doen voordat je er zelf aan begint.
Ik denk dat het CD-toestel hoe dan ook verloren is en de echte oorzaak moeilijk nog vast te stellen; gelukkig zijn die beestjes tegenwoordig niet meer heel erg duur.
|
de temperaturen van mijn comp die ik kan meten zijn;
in rust;
moederboard 21 graden C
harde schijf 31 graden C
video kaart 40 graden C
voeding 30-50 graden C (hangt ervan af hoelang ik de comp aan heb)
het is bekend dat medion pc's warme voedings hebben. ik ben nog aan het kijken voor een nieuwere. als ik ook een koeler kan vinden voor mijn video kaart (onderaan wat gegevens)
intensief gebruikt;
moederoard 34 graden C
harde schijf 43 graden C
video kaart 80 graden C (standaard vertragings grens ligt op 120 Graden C maar dan is de comp allang uit gevallen)
voeding 55 graden C
ik heb onlangs een koeler gekocht voor mijn video kaart.
maar deze paste niet. soort van condensator zat in de weg.
de koeler was van zalman, andere koelers die ik hier in deze stad kon kopen pasten ook niet. er zit een heatpipe, of hoe je dat ook noemt op.
ik zoek een koeler voor mijn videokaart Nvidia Gforce 6200 8X AGP
iemand een id?