Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 June 2007, 13:27   #1
anoniem25142
Guest

Standaard DVD-ROM speler Samsung SH-D162C leest geen 16x

Ik heb me al suf ge-googled maar kom er niet uit!

Ik heb pas een nieuwe PC met een DVD-Speler (Samsung SH-D162C) en een DVD-brander (NEC AD-7173S ). Als ik met de brander van een DVD-R of DVD+R een ISO maak dan duurt dat 5 min en op de DVD-Speler 12 min

M.b.v. Nero CD-DVD Speed wat testen gedaan voor de leessnelheid:
DVD Speler : Min 2.63 , Max 6.29 , Average 4.71 X CAV
DVD Brander : Min 6.60, Max 15.95, Average 11.95 X CAV

Volgens de verkoper moet het gewoon werken maar ik heb al 8 speed Arita's geprobeerd en ook 16 speed Arita's maar het lukt niet! Ik zit er hard aan te denken om er voor 15 euri extra gewoon nog een brander in te zetten want dan kan ik tenminste 8 speed 1:1 DVD's kopieren.

Ik heb software gevonden van samsung om de DVD-Speler STIL of SNEL te zetten maar dat werkt alleen voor CD's.

Ik heb de laatste firmare (TS05) maar wil er (nog) geen Kreon firmware in zetten omdat ik de drive nog eventueel ga ruilen voor deen 2e brander. De Kreon firmare schijnt het mogelijk te maken om Xbox360 games te backupen, wat ik overigens niet zal gaan doen, maar het is mijn niet duidelijk of ook de read-speed lock voor DVD-R en DVD+R erdoor weggaat.

Wie kan me helpen???
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 15:29   #2
anoniem13802
Guest

Standaard

Een beetje warrig verhaal
je hebt een speler en een brander,maar je wilt met allebei branden ?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 15:40   #3
dutch-online
Guest

Exclamation

als er staat 16 x zegt dat nog niet dat je dat ook haalt,
dat ligt dan meer aan de media en het brand programma wat je gebruikt , en ook de firmware kan een rol spelen ook van de DVD-Speler (Samsung SH-D162C) kun je de firmware updaten,

verder is je verhaal ook een beetje knutselwerk??

Laatst gewijzigd door dutch-online : 3 June 2007 om 15:43
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 17:35   #4
anoniem25142
Guest

Standaard

Ok, ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was

Ik wil 1:1 kunnen kopieren van de speler naar de brander op 8 speed of hoger. Maar met de brakke leessnelheid van deze samsung kan ik nu niet harder dan 4 speed want zelfs 6 speed on-the-fly dat trekt dat ding (momenteel) niet!

Als ik een ISO maak van een DVD was ik gewend dit te doen met de speler maar met de huidige speler duurt dit gewoon 12 minuten en als ik dezelfde ISO maak met de brander doet die het in 5 min!

De media die ik gebruik zijn 8x en 16x Arita's (+ èn -) maar allemaal hetzelfde probleem. Als ik met Nero een CD-DVD speedtest doe dan haalt de brander dus een max. snelheid van 12x maar de speler dus slechts 6x

Zijn er mensen die wel in staat zijn 6, 8 of nog hoger on-the-fly een DVD-R of DVD+R te kopieren en zo ja .... met welke speler dan
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 18:56   #5
dutch-online
Guest

Standaard

ja 12 x met een 8 x schijf lukt wel wel met een 16 x brander, maar niet bij alles er zit nog steeds veel verschil in wat er op een dvd staat en ook de schijven daar zit veel verschil in.

Tayo-Yuden dat brand snel en goed kost iets meer maar die kan 16 x gemakkelijk aan,

het beste is laten branden op de snelheid die de brander zelf kiest
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 20:14   #6
anoniem25142
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
ja 12 x met een 8 x schijf lukt wel wel met een 16 x brander, maar niet bij alles er zit nog steeds veel verschil in wat er op een dvd staat en ook de schijven daar zit veel verschil in.

Tayo-Yuden dat brand snel en goed kost iets meer maar die kan 16 x gemakkelijk aan,

het beste is laten branden op de snelheid die de brander zelf kiest

De brander doet het prima ... het on-the-fly (Quick Copy) lukt niet omdat de DVD-Speler niet sbel genoeg leest ... dat is m'n probleem ...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 20:33   #7
dutch-online
Guest

Standaard

kost nu ongeveer 14 euro die player en een nieuwe brander ongeveer 32 euro dus??
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 20:57   #8
anoniem25142
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
kost nu ongeveer 14 euro die player en een nieuwe brander ongeveer 32 euro dus??

Dus zit ik er over na te denken om de DVD-Speler om te ruilen voor nog een brander tenzij iemand me kan vertellen hoe ik de DVD-Speler sneller krijg
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 23:01   #9
anoniem17536
Guest

Standaard

zitten jouw player en brander niet per ongeluk op dezelfde controller?
dat is namelijk vragen om problemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2007, 19:14   #10
anoniem25142
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Triple_T Bekijk bericht
zitten jouw player en brander niet per ongeluk op dezelfde controller?
dat is namelijk vragen om problemen.
Nee, de brander is s-ATA en de speler IDE maar daar kan het niet aan liggen want als ik heb de speedtest niet tegelijk gedaan.

Zie bijgevoegde speedtest van dezelfde DVD-R in mijn Samsung Speler en mijn NEC brander.

DVD-snelheid_DVD-R_Samsung.zip

DVD-snelheid_DVD-R_NEC.zip
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten