Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 June 2007, 16:35   #1
anoniem23981
Guest

Standaard probleem met openen van een map

Ik heb een jaar geleden een back-up gemaakt (gewoon kopieŽren) en op dvd mijn d partitie neer gezet. nu wil ik deze map weer openen (zoals je bij elke map doet) maar dan krijg ik dat of explore.exe vast loopt en alleen ctrl-alt-del nog werkt. of dat ik op niet verzenden druk en explore overnieuw opstart.

hoe kan ik toch gewoon in deze map komen? want er zitten nogal waardevolle bestanden voor mij in.

ook wil ik deze bestanden op nog een keer op mijn externe hdd zetten. maar dat lukt ook niet want dan krijg ik dezelfde "fouten".
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 17:01   #2
anoniem25361
Guest

Standaard

Hmm, het crashen van Explorer.exe kan verschillende redenen hebben. Je kant om te beginnen het volgende doen;

scan je computer op virussen en spyware enz. Als je niets gevonden hebt kan je proberen je computer te updaten.

kijk ook even naar de attributen zoals alleen lezen of zijn ze "encrypted" geweest? Kijk dan even voor het programma dat je daar voor gebruikt hebt en converteer ze terug naar het orgineel
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 17:24   #3
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr.computer Bekijk bericht
Hmm, het crashen van Explorer.exe kan verschillende redenen hebben. Je kant om te beginnen het volgende doen;

scan je computer op virussen en spyware enz. Als je niets gevonden hebt kan je proberen je computer te updaten.

kijk ook even naar de attributen zoals alleen lezen of zijn ze "encrypted" geweest? Kijk dan even voor het programma dat je daar voor gebruikt hebt en converteer ze terug naar het orgineel
mijn computer is helemaal up-to-date voor zover ik weet. of bedoel je stuurprogramma's?

zitten geen virusen op de computer en ook geen spyware. heb verschillende programma's al laten draaien, waaronder avast4 en hitman2pro.

de bestanden zijn nooit geencrypted geweest, en zijn ook niet alleen lezen.

en het is maar 1 map die het probleem verzoorzaakt. hier staan voornamelijk foto's, en een paar documenten die met de foto's te maken hebben (maar niet vanelkaar afhankelijk zijn).
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2007, 18:48   #4
anoniem25361
Guest

Standaard

Nee, ik bedoelde niet de stuurprogramma's want explorer.exe is niet een stuurprogramma.

Hitman pro is handig en makkelijk maar niet altijd goed. Avast is ook niet een van de beste vind ik. je kan proberen een online scan te doen aangezien het niet altijd ontdekt word door de "gratis" scanners.

Wat je ook nog kan proberen is hem te benaderen via de opdracht prompt. je voert dan de volgende commando's uit:

C:\>COPY X:\map\bestand C:\mapnaareigenkeuze (als je ze in mijn documenten wilt hebben dan moet je het volgende invullen: C:\documents and settings\gebruikersnaam\mijn documenten\mijn afbeeldingen)

LET OP: gebruik een "wildcard" om meerdere bestanden met dezelfde extentie te selecteren. Een "wildcard" is het sterretje op je toetsenbord.

Het prompt venster kan je oproepen door naar start te gaan en voor uitvoeren te kiezen daar voer je op de witregel in: cmd of cmd.exe. Er verschijnt een zwart venster waar je de zojuist omschreven commando's uit kan voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 09:23   #5
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr.computer Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde niet de stuurprogramma's want explorer.exe is niet een stuurprogramma.

Hitman pro is handig en makkelijk maar niet altijd goed. Avast is ook niet een van de beste vind ik. je kan proberen een online scan te doen aangezien het niet altijd ontdekt word door de "gratis" scanners.

Wat je ook nog kan proberen is hem te benaderen via de opdracht prompt. je voert dan de volgende commando's uit:

C:\>COPY X:\map\bestand C:\mapnaareigenkeuze (als je ze in mijn documenten wilt hebben dan moet je het volgende invullen: C:\documents and settings\gebruikersnaam\mijn documenten\mijn afbeeldingen)

LET OP: gebruik een "wildcard" om meerdere bestanden met dezelfde extentie te selecteren. Een "wildcard" is het sterretje op je toetsenbord.

Het prompt venster kan je oproepen door naar start te gaan en voor uitvoeren te kiezen daar voer je op de witregel in: cmd of cmd.exe. Er verschijnt een zwart venster waar je de zojuist omschreven commando's uit kan voeren.
had ook al trend micro geprobeerd. maar die vond ook niks.
en over het algemeen is die avast virus scanner better dan avg en norton en mcafee
ik heb ooit een keer heel veel virusen op de computer gehad (van downlaoden) en avg/norton/mcafee vonden elk weer andere virusen en konden deze niet verwijderen.
avast kon dit wel.

maar ik zal het eventjes uitproberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 12:23   #6
anoniem18037
Guest

Standaard

je zou het ook even in de veilige modus kunnen proberen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 12:50   #7
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rajo Bekijk bericht
je zou het ook even in de veilige modus kunnen proberen
nee die werkt niet.

en hij zegt elke keer dat ik 0 bestanden heb gecopieŽrd.
ik gebruikt de XCOPY command

met " om de langen adressen.

maar wat ik ook doet hij copieert niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 14:15   #8
anoniem22021
Guest

Standaard

Misschien helpt het als je de DVD-schijf eerst eens controleert op beschadigingen / vingerafdrukken. Een keer schoonmaken met een zachte doek wil dan wel eens helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 14:27   #9
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ALT+F4 Bekijk bericht
Ik heb een jaar geleden een back-up gemaakt (gewoon kopieŽren) en op dvd en mijn d partitie neer gezet. .
de dvd is weg geraakt inverhuizing geloof ik.
dus is alleen die bakc-up op d partitie over
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2007, 14:39   #10
anoniem25135
Guest

Standaard

Hetzelfde probleem met een "oude CD" ook daarmee loopt explorer vast.

In DOS kan de CD wel zichtbaar gemaakt (zonder vastloper).
Via Start->Alle programma's -> Bureau-assoiresses -> Opdrachtprompt heb je het DOS scherm.

Met DIR D:\*.* wordt de inhoud van de CD zichtbaar gemaakt, maar dat is ook alles.
COPY D:\*.* C:\*.* werkt helaas niet meer.

Misschien dat de DVD op een andere computer wel gelezen kan worden.
Succes!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten