Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 June 2007, 18:15   #11
anoniem24526
Guest

Standaard

Ik snap hem welke kit neem je ? Eens zien of er dan ook een hdd plaatje voor is.
Medion heeft idd waardeloze koeling hier zit ik ook al mee bij een kennis, voeding is echt superheet en casefan doet helemaal niets.

http://www.benchmark.co.yu/tests/mai...vt880/sata.jpg << Daarop moet het lijken. Als je de Raptor neemt laat je me ff weten hoe die bevalt ?
Ik wil er namelijk ook 1 kopen, verder heb ik wel goede ervaring met WD schijven.
Als er een platte brede kabel is is het IDE=ATA, (zon 5 cm), als het een rode kabeltje is van 1 cm breed dan is het S-ATA.

Ik neem trouwens de TT Bigwater en daar past deze bij: Thermaltake HDD Koeler Aquabay M4 Koper.
(Voor mn nieuwe computer ik ga ook helemaal op water ).
Ik doe hem denk ik Rad > Pomp > Aquabay Res M1 > HDD > CPU > 8800GTS > weer opnieuw.

Laatst gewijzigd door jim565656 : 21 June 2007 om 18:19
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2007, 19:19   #12
anoniem23981
Guest

Standaard

jammer heb dus geen SATA aansluiting.
heb nog wel IDE vrij.

vind spijtig dat ik geen sata in computer kan want die haden mooi verwerkings snelheid.
die IDE zijn niet zo snel 300mb/s dus is mijn externe hdd van wd nog sneller.

mja, ik weet nog niet welke water koeling ik neem, want las hier en daar op het forum dat waterkoeling best gevaarlijk kan zijn.

maarja, dat zien we later wel, eerst ff grote koeler voor cpu kopen (wil temp ook daarvan naar beneden) en dan een case fan erbij. en dan nieuwe hdd erin. word wel een raptor van wd maar dan voor ide (moet maar wachten tot ik nieuwe pc heb, duurt nog 1 jaar ofzo).
en dan de water koelling erin, want dat zou toch aardig wat graadjes schelen met gewone ventilatoren (dus meer snelheid).
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2007, 21:23   #13
anoniem24526
Guest

Standaard

Hm, als het niet lekt moet alles goed gaan . En zorgen dat het water goed stroomt maar heb ook een keer mn pc koeling uitgezet en hij viel uit en startte weer op dus was niet echt veel aan de hand. Maar je wilt nog een hdd ?
www.sallandautomatisering.nl << neem gewoon een WD schijf of een Samsung dan komt het wel goed.

Laatst gewijzigd door jim565656 : 21 June 2007 om 21:32
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 15:36   #14
anoniem23981
Guest

Standaard

hmm, ik geloof dat ik wel SATA aankan maar dat mijn medion XXL connect hierop zit aangesloten.

is zijn er net als IDE kabels ook dubbele SATA kabels:

mijn connector is geel, zie foto hieronder (of is dat geen SATA aansluiting?)
http://www.swan10.nl/Diversen/DSCF4711.JPG
sorry dat hij niet echt duidelijk is, dan maak ik wel een nieuwe

Laatst gewijzigd door ALT+F4 : 23 June 2007 om 15:55
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 16:33   #15
anoniem24526
Guest

Standaard

Nee, dat is geen S-ATA dat is denk ik alleen maar voor Medion XXL geschikt die aansluiting. Er zijn geen dubbele S-ATA kabels. Ik zou gewoon voor een IDE gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 22:56   #16
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim565656 Bekijk bericht
Nee, dat is geen S-ATA dat is denk ik alleen maar voor Medion XXL geschikt die aansluiting. Er zijn geen dubbele S-ATA kabels. Ik zou gewoon voor een IDE gaan.
ok, want hij lijkt er wel aardig op.
mja dan maar ide, is er geen ide die sneller is dan 100MB/s?
want vind alleen maar van die trage, dan is mijn externe nog sneller (800MB/s kan hij halen als het moet)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 23:24   #17
anoniem24526
Guest

Standaard

Je zou ook nog een S-ATA PCI kaartje erin kunnen zitten daar zit dan een S-ATA poort op: bijvoorbeeld de Conceptronic 2 Poort SATA & IDE Controller, PCI . (Moet je zelf maar even zoeken in de webshops kan niet linken). Die kun je er dan in zetten en heb je S-ATA poort waar je je S-ATA HDD aan kan hangen. Dat je externe HDD 800 MB/s haalt lijkt me sterk want USB gaat maar tot 480 Mbit. (Of heb je hem aan de FireWire hangen?).
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2007, 00:49   #18
anoniem23981
Guest

Standaard

heb hem aan Firewire800 hangen, dus ja dat kan hij in theorie halen.

en als ik die pci erin hang, dan heb ik volledige snel van sata?
of is er een max.

bedankt voor de tip, zal eens zien wat ik kan vinden

*edit*

ik ga nu het volgende kopen:
- Conceptronic 2 Poort SATA & IDE Controller (€15-€30,--)
- WD RE2 SATA 3GB/s 16MB buffer 7.200RPM 500GB (€130-€200,--)

hangt vanaf waar ik het haal.

Laatst gewijzigd door ALT+F4 : 24 June 2007 om 01:12
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2007, 17:54   #19
anoniem24526
Guest

Standaard

Met zo'n S-ATA controller heb je volgens mij de volledige snelheid maar dit weet ik niet zeker. (Anders maakt het natuurlijk ook niet uit).
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 16:28   #20
anoniem23981
Guest

Standaard

ok, bedankt voor je hulp

het maakt me niet echt uit als ik de volledige snelheid heb.
als het maar sneller is dan mijn externe hdd en mijn huidige schijf is, dus zeg een snelheid van 1,5GB/s <-- ben ik al lang tevreden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten