Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 June 2007, 01:17   #11
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim565656 Bekijk bericht
Je zou er een fan op kunnen richten, of net zoals ik fan kopen van (zon 50 - 60 mm en schroefjes vinden die precies tussen de koelribben vast komen te zitten.(FX5200 kaart) (Ik weet niet zo professioneel maar je moet wat). Zal zo ff wat fotootjes posten van mn ouwe videokaart. Die koelblokje is wel brak zeg, dat ze dat erop zetten. Vinden ze het gek dat hij te warm word. (Nvidia).

http://i125.photobucket.com/albums/p...7/PIC_2924.jpg
http://i125.photobucket.com/albums/p...7/PIC_2925.jpg
http://i125.photobucket.com/albums/p...7/PIC_2926.jpg << Dit is casefan achterin bij jou zitten er nu gaatjes. Rode is de videokaart.
ja, maar zo'n normale fan zoals jij die bedoelt scheelt de temperatuur maar 10 graden ofzo. na de zelfde tijd spelen, had nog een oude fan over, nu ff opgezet, maar scheelt niet zoveel de kaart word nog steeds te warm vind ik.
hij moet echt koel blijven.

dus wat zou je aanraden?
water koeling of meer fans (het is maar een kleine pc dus zit niet veel ruimte in voor een goeie airflow denk ik)

als je zegt waterkoeling, wil je dan wel ff uitleggen wat ik het beste kan kopen? hij hoeft niet langs procesor, daar komt een heel grootkoel blok op met een fan gericht op de casefan.
wil hem langs de hdd's hebben en over de videokaart.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2007, 11:22   #12
anoniem19265
Guest

Standaard

Watercooling, koop je in een set Vaak 200Euro, en dan heb je een radiator naast je pc hangen, dit is niet erg handig voor een oude pc

een goedde Fan cooling is echt genoeg

@jim 55665 : zal je je computer niet eens schoon maken ?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2007, 16:46   #13
anoniem24526
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intel 3000 Bekijk bericht
Watercooling, koop je in een set Vaak 200Euro, en dan heb je een radiator naast je pc hangen, dit is niet erg handig voor een oude pc

een goedde Fan cooling is echt genoeg

@jim 55665 : zal je je computer niet eens schoon maken ?

Het is mn broertjes computer heb hem pas helemaal uitgezogen (en er zat een hoop stof in) maar dat stof zit een beetje klem en heb geen zin om fan eraf te halen. Komt wel weer een keer. Ik ga de TT Bigwater kopen met VGA blok ben dan voor zon 100 euro klaar niet top of the line maar genoeg. Als je het met een fan erop nog te hoog vind moet je idd waterkoeling maar dit is niet het praktisch zoals Intel ook al zegt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2007, 20:01   #14
anoniem25618
Guest

Standaard Spel geeft foutmelding na 5 minuten

Hallo, ik heb net nhl 07 geinstalleerd en nu ik hem probeer te spelen kom ik tot net aan de aftrap bent en dan krijg ik een foutmelding. Ik speel ook een andere spel (Fm 2007) en die doet het gewoon en de temperaturen zijn ook in orde en alles geupdate etc. weet iemand hoe dit komt?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 16:29   #15
anoniem23981
Guest

Standaard

volgens mij betrefd het hier niet een spel maar om de koeling van mijn video kaart...

dus ik raad je aan in een andere topic te gaan posten of een nieuwe aanmaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 17:15   #16
anoniem14001
Guest

Standaard

Je kan wel waterkoeling gebruiken maar verwacht geen wonderen.. Ik heb zelf ooit een Zalman raspirator aangeschaft met een flinke korting omdat de winkel ervan af wou, en het scheelt toch zeker 2 a 3 graden...

Hoe warm is het eigenlijk in de kamer waar de PC staat? En op welke zijde zitten de ramen?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 17:20   #17
anoniem19265
Guest

Standaard

Klopt. Goedde Fancooling, van een degelijk merk doet echt wonderen.
Watercooling is echt onnodig
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 17:20   #18
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk bericht
Je kan wel waterkoeling gebruiken maar verwacht geen wonderen.. Ik heb zelf ooit een Zalman raspirator aangeschaft met een flinke korting omdat de winkel ervan af wou, en het scheelt toch zeker 2 a 3 graden...

Hoe warm is het eigenlijk in de kamer waar de PC staat? En op welke zijde zitten de ramen?
@Leon
de temperatuur op mijn kamer verschilt nogal.
meestal zit deze tussen de 18-21 graden. ik kan mijn kamer verder nog verwarmen door de computer aan te zetten en paar uur door te laten gaan.

ik heb aan beide kanten van de kamer een (groot) raam zitten dat open en dicht kan.

@intel
ook als ik zo klein kastje heb (de grote die medion standaard levert)? maar dan nog hoe krijg ik een degelijke van zoals die van zalman op mijn videokaart. want daar gaat het me om.
de water koeling zou alleen voor videokaart zijn. maar als er een goeie fan voor die videokaart is. en dan bedoel ik niet zo'n case fan maar echt een goeie videokaart koeler. dan hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd door ALT+F4 : 28 June 2007 om 17:25
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 19:06   #19
anoniem24526
Guest

Standaard

Als je echt helemaal ten einde raad bent kun je natuurlijk ook die Zalman passend maken ramt ie met de koelribben ergens tegenaan of is het de clip die tegen een condensator ramt ?

Edit: Bij de VF700 staat ie geeneens in het incompitable lijstje !

Laatst gewijzigd door jim565656 : 28 June 2007 om 19:13
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 19:24   #20
anoniem23981
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim565656 Bekijk bericht
Als je echt helemaal ten einde raad bent kun je natuurlijk ook die Zalman passend maken ramt ie met de koelribben ergens tegenaan of is het de clip die tegen een condensator ramt ?

Edit: Bij de VF700 staat ie geeneens in het incompitable lijstje !
ik heb inmiddels geld terug voor die zalman koeling.

maar hij zit met de koelribben tegen die condensatoren aan.

ik zal eens ff zien, welke versie ik had.

*edit*
ik had een andere versie.
ik had de: Zalman FS-V7 Fatality vga-cooler
volgens winkel verkooper paste hij er wel op, maar zie nu op de site dat de Gforce6200 AGP er niet bij staat op de compatibel list.

Laatst gewijzigd door ALT+F4 : 28 June 2007 om 19:31
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten