Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 August 2007, 13:35   #1
anoniem25452
Guest

Angry Internet verbinding doet raar

Elke dag valt internet 2 (soms 1, soms niet) keer uit. Na een klein tijdje heeft hij weer verbinding. En ook, rechts onderin de taakbalk heb je 2 van die computertjes (internetverbinding icoontje) daar zie je ook dat hij steeds verbinding maakt (zonder uit te vallen). Ik merk het ook als ik mijn webcam aan heb bij iemand op msn dat de websam soms blijft vastlopen. Dat is heel irritant hoe kan ik daar vanaf komen? MVG Lajos
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2007, 14:59   #2
anoniem13425
Guest

Standaard

Kan heel veel oorzaken hebben, dus dat is even zoeken.
- Kan liggen aan de provider (misschien af en toe slechte verbinding ook bij de buren?)
- Heb je Anti-virus en Anti malware programma's draaien; zo ja welke?
- Heb je genoeg geheugen?
- Draaien er teveel programma's tegelijk? (kijk eens in taakbeheer....)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2007, 17:32   #3
anoniem25452
Guest

Standaard

Kan liggen aan de provider (misschien af en toe slechte verbinding ook bij de buren?) ---> Nee daar licht het niet aan...
- Heb je Anti-virus en Anti malware programma's draaien; zo ja welke? ---> Alleen AVG
- Heb je genoeg geheugen? ---> Ja, 2GB
- Draaien er teveel programma's tegelijk? (kijk eens in taakbeheer....) ---> Nee 5, waaronder MSN, Skype, Logitech setpoint, AVG, en Logitech QuickCam.

Misschien licht het aan een van de kabels ofzo... Oja, ik heb Win vista HP, en internetverbinding is gewoon ADSL en mijn provider is wanadoo.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2007, 20:35   #4
anoniem13425
Guest

Standaard

Dan zou ik toch eerder denken aan malware. Is nog erger dan virussen omdat vrijwel iedereen nu wel weet dat je een anti-virus prog nodig hebt. Malware wordt vreselijk onderschat of erger... men heeft van het bestaan geen weet. Even afwachten wat de andere forummers denken, maar ik zou anti malware installeren en daarna een HijackThis-log maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2007, 22:36   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Waarschijnlijk niet relevant, maar:
Ik heb Thunderbird voor een POP mailserver, en elke keer dat mail wordt opgehaald ben ik mijn computer minstens 6 seconden kwijt. Volledig kwijt.
Kan zoiets niet de oorzaak zijn ? Bv met die webcam ?
Ik heb gewoon Thunderbird zo ingesteld dat hij maar één maal per uur checked, en heb nu dus veel minder last.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 August 2007 om 12:12 Reden: prive gegevens verwijderd
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2007, 11:38   #6
anoniem25452
Guest

Standaard

^^Zou je daar een apart topic van willen maken, of anders niet reageren op dat bericht hier boven want dit is mijn topic. Maar wat is eigenlijk een HijackThis-log?! En hoe moet ik zo'n ding maken? P.S. ik zal direct anti malware instelleren.

Laatst gewijzigd door Black-Devil : 9 August 2007 om 11:46
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2007, 11:46   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lajos94 Bekijk bericht
Na een klein tijdje heeft hij weer verbinding. En ook, rechts onderin de taakbalk heb je 2 van die computertjes (internetverbinding icoontje) daar zie je ook dat hij steeds verbinding maakt (zonder uit te vallen). Ik merk het ook als ik mijn webcam aan heb bij iemand op msn dat de websam soms blijft vastlopen.
Nee, daar maak ik geen andere topic van, want ik reageer op de jouwe.
Er staat "na een klein tijdje heeft hij weer verbinding", en wanneer je daar niet duidelijker bent, kun je reacties als die van mij verwachten. Voor de één is dat een halve seconde, en voor de andere is dat na de afwas.

Ook over het "vastlopen" van de webcam kan dat gezegd worden; vastlopen van een webcam ? Wat is dat ?
En, "verbinding maken (zonder uit te vallen)" hoe moet ik dat zien ?

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 August 2007 om 12:14 Reden: taaltje
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2007, 11:48   #8
anoniem25452
Guest

Standaard

^^Zou je daar een apart topic van willen maken, of anders niet reageren op dat bericht hier boven want dit is mijn topic.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Dan zou ik toch eerder denken aan malware. Is nog erger dan virussen omdat vrijwel iedereen nu wel weet dat je een anti-virus prog nodig hebt. Malware wordt vreselijk onderschat of erger... men heeft van het bestaan geen weet. Even afwachten wat de andere forummers denken, maar ik zou anti malware installeren en daarna een HijackThis-log maken.
Maar wat is eigenlijk een HijackThis-log?!

EDIT: Ik heb gescant met a-squared Anti-Malware en er zijn 32 schadelijke objecten gevonden! Die heb ik verwijderd en mijn internetverbinding doet nogsteeds hetzelfde! Maar iets minder geloof ik...

Laatst gewijzigd door Black-Devil : 9 August 2007 om 12:23
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2007, 12:52   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lajos94 Bekijk bericht
^^Zou je daar een apart topic van willen maken, of anders niet reageren op dat bericht hier boven want dit is mijn topic.
Ik ben blij dat ik je niet meer begrijp.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2007, 12:59   #10
anoniem23020
Guest

Standaard

Ik heb kabelinternet (4MB snel), woon in het stadscentrum en als mijn verbinding een enkele keer stroperig langzaam wordt - dan doe ik een hardwarereset van de modem. Ik trek dus de stekker uit het stopcontact en een minuutje later er weer in.
Het resultaat is dan dat ik weer beschik heerlijk snel surfen!
Wat mij wel opvalt in beide klachten: ik lees niks over een gebruikte firewall.
Alle info over + download van hijack:
http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten