Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 March 2015, 14:33   #1
anoniem57708
Guest

Standaard Office 2013 onderdelen verwijderen

Via werkgever een download voor Office Professional Plus 2013 aangeschaft. Nu heb ik echter een monster van een pakket op mijn SSD gezet want ik kreeg bij installatie geen optie om onderdelen niet te installeren.

Geprobeerd om via Programs and Features 1 en ander te verwijderen maar alleen het totale Office pakket is zichtbaar en via Change volgt gewoon een herstelprocedure van Office 2013.

Via Delete in Programs and Features verdwijnt het totale pakket.

Is dit een beperking van deze Office versie (Home Use Program) of heeft iemand nog een idee hoe ik meuk als InfoNote, Access en Publisher van mijn schijf af krijg?

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 14:36   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Bij het installeren kun je meestal kiezen welke onderdelen je wil installeren.

Dus even opnieuw beginnen is het gemakkelijkst.

Verder zit het niet op schijf ruimte vast ,zou ik het gewoon laten zitten.

Laatst gewijzigd door Desperado : 2 March 2015 om 14:38
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 14:42   #3
anoniem57708
Guest

Standaard

Het vreemde is dus dat ik die keuze helemaal niet krijg. Heb het al een tweede keer geprobeerd namelijk. Ook in de installatiehandleiding staat deze keuze niet genoemd.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 15:20   #4
anoniem35068
Guest

Standaard

Als het goed is krijg je tijdens de installatie een boomstructuur te zien met programmaonderdelen. Zie hier bij methode 1, stap 5 hoe je de selectie maakt. Bij methode 2 kun je zien hoe je onderdelen toevoegt of verwijdert.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 15:34   #5
anoniem13673
Guest

Standaard

Volgens deze pagina:
http://answers.microsoft.com/en-us/o...0-e325b278163a

Zit dat waarschijnlijk in het feit dat je geen lokale installatie hebt, maar een Office 365 versie. Die is inderdaad alles-of-niets, maar de oplossingen lijken er ook bij te staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 15:41   #6
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik heb twee keer via mijn toenmalige werkgever Microsoft Office aangeschaft (dus ook via Home Use Program). De eerste keer was dat Office Enterprise 2007; de tweede keer Office Professional Plus 2010.
Beide keren was het mogelijk om tijdens de installatie te kiezen welke onderdelen ik wilde installeren.

Zou dat veranderd zijn bij Office Professional Plus 2013?
Ik lees er helaas niets over terug in de FAQ: http://www.microsofthup.com/hupemea1...?culture=nl-NL
Ik zie wel in de FAQ dat er een nieuwe methode is om Office Professional Plus 2013 te installeren: via Click-to-Run. Dan worden inderdaad direct alle onderdelen geďnstalleerd.
Ik zou zelf niet voor Click-to-Run kiezen, maar het installatiebestand eerst opslaan op mijn harde schijf (als back-up voor later). Daarna pas de werkelijke installatie zelf starten.
Dit is de handleiding: https://drh.img.digitalriver.com/DRH...tion_nl-NL.pdf

Blijkbaar wordt automatisch voor Click-to-Run gekozen wanneer je op de groene knop Installaties klikt (zie daarvoor blz. 3 van dat pdf bestand).
Onder de knop Installaties zie ik echter ook deze link staan: Downloadopties. Had je daar op geklikt? Misschien krijg je dan de mogelijkheid om het totale installatiebestand eerst op te slaan op de harde schijf in een map naar keuze.

Eventueel neem je contact op met de support voor Home Use Program: https://www.microsofthup.com/hupemea...?culture=nl-NL

Update: terwijl ik dit aan het typen was, lijkt JohnL je al de goede link met oplossingen gegeven te hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 15:57   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Normaal krijg je een menu:
1) Office installeren
2) Aangepaste installatie.

Kies je voor 2 dan kan je er voor kiezen alle troep niet installeren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 19:38   #8
anoniem57708
Guest

Standaard

Bedankt voor de hulp maar optie 2 (aangepaste installatie) is er dus echt niet bij. Ik heb wel een los installatie bestand maar zodra ik die aantik begint hij alles binnen te halen.

De links van JohnL en Porrelaar ga ik nu bekijken. Hopelijk zit daar wat bij.

@Porrelaar, die knop Downloadopties is 32 of 64 bit helaas.

Laatst gewijzigd door vindoes : 2 March 2015 om 19:42 Reden: geen dubbel bericht
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 20:41   #9
anoniem57708
Guest

Standaard

Van het Microsoft forum dat JohnL hier plakte;

" Is there a solution to this problem. Office 2013 installed all components and now I am unable to install select one's. I am having the same issue like the original poster that only repair/online repair are available under add/remove programms and change."

Sorry, no.

The solution is to find the right installation file, for a local install.

----

Wat bedoelen ze hier mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 08:28   #10
anoniem22217
Guest

Standaard

Wat verderop op deze pagina van Microsoft staat een oplossing maar het lijkt mij voor Engelse versie.
Overigens ligt het niet alleen aan het Office pakket maar ook aan het type Windows waarop Office draait.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten