Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 April 2008, 21:40   #51
anoniem30695
Guest

Standaard

De meest ergerlijke software is mijns inziens MSN Messenger met zijn opdringerig gedoe.
Gevolgd door de software die, als je niet uit je doppen kijkt ,ongevraagd, bij het installeren bij een welbepaald programma stiekem mee op je PC wordt geďnstalleerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 11:12   #52
anoniem17231
Guest

Standaard

Adobe reader is bij mij een gehekeld programma om meerdere redenen:

1: start traag op, als je een zwakke pc hebt ga maar alvast slapen
2: vreet resources
3: eenmal opgestart kan je niet normaal scrollen zo traag gaat het
4: het zeikt altijd om updates

doe mij maar Foxit reader

verder heb ik een zeer grote hekel aan software/drivers die stiekem iets mee proberen te installeren, zoals bijv. het hier boven genoemde MSN of bij de Ati videokaart drivers
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 12:18   #53
anoniem15845
Guest

Standaard

Vind "haat" een nog al sterk begrip.
Ongeschikt en of minder plezier/fijn zijn kwa mijn gevoel betere termen.
Maar goed om voor als nog ontopic te blijven, wat mij (geheel persoonlijk) enigzins tegen de borst stuit zijn de door Microsoft direct meegeleverde en geinstalleerde toepassingen zoals IE, Outlook express, MSN, enz:
Laat mensen / gebruikers zelf beslissen wat ze wensen te gebruiken.
Bedoel verschaf bij installatie en of na de installatie b.v meerdere keuze optie's aan programma's waarmee je het internet kunt browsen, email mee kunt ontvangen en of verzenden en of als chat client wenst te gebruiken.

Gerard
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 12:54   #54
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeGrijze Bekijk bericht
Vind "haat" een nog al sterk begrip.
Ongeschikt en of minder plezier/fijn zijn kwa mijn gevoel betere termen.
Maar goed om voor als nog ontopic te blijven, wat mij (geheel persoonlijk) enigzins tegen de borst stuit zijn de door Microsoft direct meegeleverde en geinstalleerde toepassingen zoals IE, Outlook express, MSN, enz:
Laat mensen / gebruikers zelf beslissen wat ze wensen te gebruiken.
Bedoel verschaf bij installatie en of na de installatie b.v meerdere keuze optie's aan programma's waarmee je het internet kunt browsen, email mee kunt ontvangen en of verzenden en of als chat client wenst te gebruiken.

Gerard
Voor een 'leek' is dat geen optie... hoe moet iemand die voor het eerst een pc koopt nu weten wat het verschil is tussen de diverse browsers en emailclients??? Die wil daar niet mee lastig gevallen worden, nee, die willen de pc aanzetten en meteen kunnen emailen en internetten. DAARNA, als ze eenmaal weten hoe het een beetje werkt, dan hebben ze mogelijkheden genoeg om browsers en clients met elkaar te vergelijken en een keuze te maken. Trouwens, er is niks mis met Outlook Express, Windows Mail en IE7.
Zijn PERFECTE programma's voor de beginnende computer gebruiker.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 13:59   #55
anoniem17111
Guest

Standaard

spyware,
adware,
software die niet te verwijderen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 14:09   #56
anoniem15845
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Voor een 'leek' is dat geen optie...
Tja, een leek/noob/nitwit/newby zal dan b.v net als voor het deelnemen aan het motor/auto verkeer dan maar eerst een curces moeten gaan volgen of zich voldoende moeten verdiepen in de diverse mogenlijkheden die er zijn.
Wil hier mee niet zeggen dat computer gebruik alleen maar weg gelegd is voor de "Leet" maar wel dat de toekomstige/nieuwe computer gebruiker zich eerst eens wat meer dient te verdiepen.

I rest my case, and now back on topic please.
Gerard
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 15:08   #57
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeGrijze Bekijk bericht
Tja, een leek/noob/nitwit/newby zal dan b.v net als voor het deelnemen aan het motor/auto verkeer dan maar eerst een curces moeten gaan volgen of zich voldoende moeten verdiepen in de diverse mogenlijkheden die er zijn.
Wil hier mee niet zeggen dat computer gebruik alleen maar weg gelegd is voor de "Leet" maar wel dat de toekomstige/nieuwe computer gebruiker zich eerst eens wat meer dient te verdiepen.

I rest my case, and now back on topic please.
Gerard
Niet realistisch.......... Alsof jij eerst kijkt welk merk accu er in jouw nieuwe auto zit.......

Maar on topic, ik heb een gruwelijke hekel aan al die programma's die beloven de pc snel te maken door het register te schonen en het RAM te optimaliseren. Geldklopperij, geen van die programma's werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 15:11   #58
anoniem31485
Guest

Standaard

games waarbij je een code in moet typen voor het installeren, dat vindt ik vervelend.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2008, 01:25   #59
anoniem13637
Guest

Standaard

@erix dat soort games vind ik niet zo erg, maar als later blijkt dat je code al in gebruik is dan mag een game nog zo mooi zijn (halflife 2 orangebox) maar dan hoeft het voor mij niet meer!

Hoewel steam dit mooi oplost maar blijkt weer dat zón systeem niet werkt!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2008, 12:25   #60
anoniem21715
Guest

Standaard Norton

Alle bagger software van Norton, wanneer er iemand belt mijn pc doet sloom, staat in 8 van de 10 gevallen software van Norton op de pc. Ps.: Symantec kan er ook wat van.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten