Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 September 2010, 15:53   #1
anoniem15031
Guest

Exclamation Mailt mijn kind "veilig"? en met wie?

Beste lezer,
Ook ik krijg te maken met kinderen die erg graag willen computeren en dan vooral willen mailen.
Nu heeft ze een eigen mailadres (gmail) gekregen.
Hier mailt ze vollop mee met vriendinnen en anderen.
Geregeld wordt er op site's gevraagd naar mailadressen en kinderen vullen die gewoon in. Zien soms de gevaren of consequenties nog niet.
Nu wil ik graag als ouder weten wat en hoe en zeker met wie ze mailt (de bedoelde andere).
Wij zien dit namelijk als een stuk van de opvoeding.

Is het mogelijk om mails nog voordat ze deze uit de prullenbak verwijderd door te sturen naar mijn eigen mailadres of ergens op te slaan zodat ik ze altijd nog kan nazien??
Nu heb ik namelijk het idee dat ze de mails direct verwijderd om ervoor te zorgen dat wij ze niet kunnen inzien. Wij kunnen dat helaas niet controleren. De zorg dat ze met "verkeerden" mailt is groot.

Kunt u ons een advies geven?

Jack

Laatst gewijzigd door loeca : 15 September 2010 om 16:12
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 16:32   #2
anoniem26536
Guest

Standaard Oudercontrole

Misschien vind je hier iets : http://www.weetwatzedoen.nl/
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 16:36   #3
dutch-online
Guest

Standaard

Ja en dan maken ze zelf ergens nog een mail adres aan.

Waar blijf je dan , mijn mening is geef ze de ruimte om iets te doen , maar geef ze gewoon een goed advies ,over het goed en netjes gebruik van de Computer Mail etc etc

Reken maar dat als ze verkeerd willen ze wel een manier bedenken om de controle te ontwijken

En gmail kunnen ze op elke computer met internet gebruiken , dus dan gaan ze naar een vriendje of vriendin, dan is de controle helemaal weg.

En wat ze in gmail weggooien is echt weg

Laatst gewijzigd door dutch-online : 15 September 2010 om 16:39
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 20:31   #4
anoniem39790
Guest

Standaard

als u toegang tot het acaunt het dan kunt u ook pop of imap instellen op gmail zodat u ze in uw email-cliŽnt download maar bij imap is wel moet u er voor zorgen dat de mail op tijd wordt binnengehaald en imap is dat eigenlijk niet zo handig want die synchroniseert waardoor als zij iets weg gooit het ook bij u weg is bij pop kunt u geloof ik instellen dat er een kopie achter blijft op de server

bakeds
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2010, 22:14   #5
daveyv12345
Guest

Standaard

Om controle te krijgen over de systeemonderdelen, kunt u natuurlijk ook SteadyState gebruiken... Perfect, zeker voor XP dat u waarschijnlijk gebruikt.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2010, 01:13   #6
anoniem19265
Guest

Standaard

INSTELLINGEN IN G-MAIL

Kijk aan, Dit zou moeten werken. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn alleen op een gegeven moment krijgen ze een eigen PC en weten ze snel meer dat u op dat gebied. Je kan ze voorlichting geven alleen verbieden lukt in de toekomst gewoon niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2010, 09:01   #7
dutch-online
Guest

Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakeds Bekijk bericht
als u toegang tot het acaunt het dan kunt u ook pop of imap instellen op gmail zodat u ze in uw email-cliŽnt download maar bij imap is wel moet u er voor zorgen dat de mail op tijd wordt binnengehaald en imap is dat eigenlijk niet zo handig want die synchroniseert waardoor als zij iets weg gooit het ook bij u weg is bij pop kunt u geloof ik instellen dat er een kopie achter blijft op de server

bakeds
probeer eens wat leestekens , dat leest wat gemakkelijker door de type fouten heen .
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2010, 09:03   #8
dutch-online
Guest

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intel 3000 Bekijk bericht

INSTELLINGEN IN G-MAIL

Kijk aan, Dit zou moeten werken. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn alleen op een gegeven moment krijgen ze een eigen PC en weten ze snel meer dat u op dat gebied. Je kan ze voorlichting geven alleen verbieden lukt in de toekomst gewoon niet.
..
doorsturen is prima , maar wat ze verwijderen is gewoon weg.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2010, 14:16   #9
anoniem13271
Guest

Standaard

Wat ze versturen is niet te voorkomen, maar wat ik belangrijk vind is wat kinderen krijgen en wat ze op internet zien, wie hun contacten zijn op MSN etc.
Daar kun je voor de thuissituatie een controle op uitoefenen, door MSN te loggen, internetgeschiedenis na te kijken etc. Dat is handhaving, ik ben meer een voorstander van opvoeding

Wij hebben de kinderen eerst laten internetten onder toezicht, op de laptop in de huiskamer. Zeg maar de eerste stappen op het www.
Nu hebben ze een pc op hun kamer.
Vanaf het begin hebben wij hen gewezen op de gevaren van het www, dat niet iedereen is wie hij is. MSN-en alleen met mensen die je echt kent.
Als je dingen ziet die je niet leuk vindt of niet vertrouwd direct bij ons komen.
Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. Overigens verwacht ik dat als ze ouder worden dat minder wordt, want dan hebben ze hun eigen geheimen.

Als je een keer geÔnteresseerd aan het mee kijken bent en je zoon/dochter typt PAW in, dan is dat een waarschuwing naar de ander om op te letten wat ie schrijft.
PAW= Parents Are Watching
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten