Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 November 2012, 21:04   #11
anoniem13515
Guest

Standaard

Als je met de muis werkt vind ik het allemaal niet handig die tegels.
Is toch een gezoek.
Veel is naar wens in te stellen.

Heb gelijk het Startmenu wat ik in Win7 heb, ook in Win 8 gezet, veel handiger als je wat zoekt. Veel overzichtelijker.
Uiteraard kun je ze nog wel gebruiken.

Omdat ik mail vanuit Windows 7 (ja, nog steeds met Windows Mail) blijft dat nog efkes het hoofd OS.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 14:54   #12
anoniem14407
Guest

Standaard Slecht OS

Ik heb een nieuwe laptop met W's 8 gekocht. Waardeloos

1. Minstens 1x per sessie krijg ik een "blue screen of sudden dead" Laatst zelfs 4x in 15 minuten. Nog erger dan in de MS Dos tijd.
2. Ondanks 600 MB's aan updates nog steeds vastlopers
3. Je moet W's Live mail gebruiken, maar dat werkt weer niet goed met Ziggo. (Je kan wel mail ontvangen, maar niet versturen).
4. Het ergste vind ik nog dat de BIOS is verdwenen. Daar hebben z nu UEFI voor. Zo genaamd voor je eigen veiligheid, maar in feite alleen dat je geen voor hen onwelvallige software er op kan zetten.
Ik wilde XP er op zetten, de veiligheids functie uitschakelen, maar kreeg toen een totale crash en moest weer terug naar de schone installatie.
Je kan bv ook niet meer met Ping een image maken van je HD of partitie.

Het liefst zou ik de hele W's 8 er af gooien en alleen XP.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 15:17   #13
anoniem30973
Guest

Standaard

Ad 1 en 2 Welk merk/type laptop heb je gekocht? Ben nieuwsgierig...
Ad 3 lijkt me stug, instellingen nog eens rustig bekijken en anders helpen W8 bezitters je hier wel.
Ad 4 Ik dacht dat UEFI een vooruitgang was t.o.v. BIOS omdat EUFI makkelijker te flashen zou zijn, dus daarover zou ik niet klagen.

XP op een nieuwe laptop zou moeten kunnen maar tevoren moet je zeker zijn dat je alle drivers voor XP beschikbaar hebt waaronder SATA voor je HD
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 16:19   #14
anoniem54435
Guest

Standaard

Garantie

Een nieuwe laptop moet probleemloos werken .

En Windows Live Mail werkt perfect met W8 ook met Ziggo mail adressen .

Ondersteuning van XP is volgend jaar afgelopen , dus gewoon bij W8 blijven.

Laatst gewijzigd door Desperado : 26 February 2013 om 16:47
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 17:02   #15
anoniem42071
Guest

Standaard

1) BSOD is niet goed, maar dat kan komen, omdat je probeerde XP erop te zetten.
3) WLMail moet gewoon werken. Als je geen mail kan verzenden staat de SMTP server niet goed ingesteld op smtp.ziggo.nl
4) Die UEFI kan lastig zijn en is wennen.

Met Windows 8 en UEFI zit er vermoedelijk geen sticker op je kast met een serial van W8. Dat zit nl. ingebakken in de UEFI bios.
Download dus even Speccy en noteer dat serial, voor als je ooit terug wil naar W8. Probeer ook recovery dvd's te draaien.

Wil je er echt XP op hebben?
De boot sequence is soms lastig te wijzigen in UEFI. Soms kan dat met F8, soms kan het door CMS uit te schakelen in het UEFI .
Kies de dvd als opstart medium en plaats de cd waarvan je opstart.

Als je in het installatiemenu aankomt met de keuze om XP te installeren (Als XP al een HD ziet zonder extra sata drivers) dan kies je ervoor om alle partities te verwijderen.
Daarna maak je er 1 voor XP en installeert dat.

Daarna kan je er W8 op een andere partitie opzetten zo gewenst met de recover dvd's.

Je kunt nl nooit een oudere Windows versie op een pc zetten, waar al een nieuwere Windows versie opstaat, of je moet moeilijke trucs uit gaan halen.

En ook ik vind W8 bagger voor de pc.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 17:04   #16
anoniem33562
Guest

Standaard

Ik heb geen W8 maar mij valt op dat mensen weinig tijd nemen voor gewenning. Zijn er problemen die waarschijnlijk 'normale' problemen zijn dan wijst men direct naar W8. Ik zou ieder probleem gewoon apart bekijken.

Verder lees ik touchscreen. Weet niet precies wat dat is. Raak je het beeldscherm dan aan? Nu was ik vanmiddag in een computerzaak en daar zag ik mensen driftig het beeldscherm aanraken dat al behoorlijk smerig was en ik dacht ja, al die mensen staan, ze zitten niet. Doe dat eens als je op je kont zit. Lijkt mij vrij lastig. Op de journaals en verkiezingen zie je dat principe ook, maar al deze mensen staan ook!

Maar goed als iemand gratis voor mij W8 op de pc wil installeren dan wel in dualboot met W7 dan houd ik mij aanbevolen. Wat kost zo'n Windows 8 met korting eigenlijk?

Laatst gewijzigd door De Hulk : 26 February 2013 om 17:08
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 18:06   #17
anoniem54435
Guest

Exclamation

Korting periode is voorbij .

En hier in dual boot W7 en W 8 werkt het prima .

Maar een touch screen daar ben ik ook geen voorstander van.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 18:08   #18
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joman Bekijk bericht
Ad 1 en 2 Welk merk/type laptop heb je gekocht? ...

XP op een nieuwe laptop zou moeten kunnen maar tevoren moet je zeker zijn dat je alle drivers voor XP beschikbaar hebt waaronder SATA voor je HD

Juist wel eerst zien of alle drivers beschikbaar zijn , bij de Laptop Fabrikant.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 18:15   #19
anoniem32166
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberflyer Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe laptop met W's 8 gekocht. Waardeloos

4. Het ergste vind ik nog dat de BIOS is verdwenen. Daar hebben z nu UEFI voor. Zo genaamd voor je eigen veiligheid, maar in feite alleen dat je geen voor hen onwelvallige software er op kan zetten.
UEFI heeft niets met Win8 te maken, zit namelijk in het moederbord en is een vervanger van BIOS.

M.v.g. Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 19:07   #20
anoniem33562
Guest

Standaard

Dat is weer één rommeltje. Ik zie prijzen tot 199,- euro. Kan mij iemand duidelijk maken wat je dan moet kopen Pro, Subliem, Modern of Elite?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten