Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 June 2013, 11:57   #11
anoniem54435
Guest

Talking

Het verhaal van Wikipedia klopt natuurlijk niet helemaal.

De versie in W8 wijkt toch wezenlijk af ,dan de versies in Vista en W7
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 12:18   #12
anoniem13576
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Het verhaal van Wikipedia klopt natuurlijk niet helemaal.

De versie in W8 wijkt toch wezenlijk af ,dan de versies in Vista en W7
Iets verder scrollen op die pagina...

Citaat:
De ingebouwde versie van Windows Defender in Windows 8 is uitgebreid met de antivirusfunctionaliteit van Microsoft Security Essentials, en is daarmee een volwaardige antimalwaretoepassing. Het werkt samen met het SmartScreen-filter om gebruikers tegen malware te helpen beschermen. Wellicht is het de bedoeling van Microsoft om geleidelijk aan het (apart te installeren) Security Essentials te vervangen door (het reeds ingebouwde) Windows Defender.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 12:35   #13
anoniem54435
Guest

Lightbulb

Juist , en dat wijkt dus af van de eerste Defender Versies

Want MSE is niet standaard op W7 en Vista en het oude Defender wel.

Defender op W8 is dus net als MSE een complete virusscanner
Die bij normaal Computer gebruik voor heel veel mensen prima voldoet.

Voor diegene die op diverse forums voorbij komen met regelmatig allerlei Rommel op hun Computer.
Daar kun je eigenlijk geen Scanners voor bedenken , die klikken toch op alles.

Laatst gewijzigd door Desperado : 23 June 2013 om 12:40
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 13:27   #14
anoniem13576
Guest

Standaard

Citaat:
Juist , en dat wijkt dus af van de eerste Defender Versies.
Want MSE is niet standaard op W7 en Vista en het oude Defender wel.
Klopt, daarom gaf ik ook die link met meer informatie waar het verschil wordt beschreven.

Citaat:
Defender op W8 is dus net als MSE een complete virusscanner
Die bij normaal Computer gebruik voor heel veel mensen prima voldoet.
'virusscanner' of 'antivirus' is een onjuiste beschrijving, zie ook de uitleg hier. MSE en Windows Defender in Windows 8 bieden weinig bescherming tegen de zgn. zero-day malware. En het is juist die malware die voor de meeste problemen zorgt bij de voorzichtige computer gebruikers,

Citaat:
Voor diegene die op diverse forums voorbij komen met regelmatig allerlei Rommel op hun Computer.
Daar kun je eigenlijk geen Scanners voor bedenken , die klikken toch op alles.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ze klikken maar wat en installeren maar wat zonder ook maar even na te denken wat de gevolgen kunnen zijn. Wanneer het systeem ge´nfecteerd raakt met malware die (bank)gegevens steelt merken ze er niets van, die malware doet ook z'n best om niet op te vallen.

Pas als er vreemde popups verschijnen of de PC vergrendeld is door ransomware krijgen ze door dat er iets niet pluis is.
En wanneer ze zelf een of ander gratis programma installeren waarbij ook de direct browserinstellingen en zoekresultaten worden aangepast noemen ze het een virus en vinden ze het vreemd dat hun beveiligingssoftware daar niet voor waarschuwde.

Het grappige is dat als de beveiligingssoftware wÚl zou waarschuwen voor legale browser hijackers dan kan de eigenaar van die beveiligingssoftware flinke problemen verwachten. Als de informatie in de EULA van die browser hijacker correct is en er wordt een werkende uninstall optie aangboden dan kan men de eigenaar van de beveiligingssoftware aanklagen i.v.m inkomstenderving.

De gebruiker leest helemaal geen EULA en/of Privacy Policy waarin duidelijk staat vermeld dat de browserinstellingen zullen worden gewijzigd en mogelijk javascript wordt ge´njecteerd in de webpagina's voor het tonen van advertenties.
Nee, daar hebben ze helemaal geen tijd voor. Het is snel "klik, klik, yes i agree, klik, klik" en dan achteraf klagen op een forum over een virus ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 13:38   #15
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk bericht
De gebruiker leest helemaal geen EULA en/of Privacy Policy waarin duidelijk staat vermeld dat de browserinstellingen zullen worden gewijzigd en mogelijk javascript wordt ge´njecteerd in de webpagina's voor het tonen van advertenties.
Nee, daar hebben ze helemaal geen tijd voor. Het is snel "klik, klik, yes i agree, klik, klik" en dan achteraf klagen op een forum over een virus ofzo...
Het lezen van een EULA en/of privacy policy ervaar ik als een uitdaging. De teksten zijn vaak in het Engels (en hoewel ik me daar wel mee red, geldt dat niet voor iedereen), dusdanig van lengte dat het alleen daarom al een reden is om het niet te lezen, nog afgezien van het (formele) taalgebruik.
Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen die teksten niet (volledig) lezen/begrijpen.

Ik let altijd wel goed op de vinkjes die ik onderweg tegenkom bij het installeren van programma's in de hoop dat ik zo voorkom dat er allerlei extra┤s wordt geinstalleerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 18:43   #16
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk bericht
De verwarring over wat Windows Defender nu precies doet is de schuld van Microsoft zelf.
Hier kun je alle info vinden over Windows Defender
Dat was mij nog niet bekend, maar dan heb ik niets gezegd.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2013, 18:54   #17
anoniem54435
Guest

Talking

Defender.

Bijlage 17627

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:39
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2013, 05:20   #18
anoniem15716
Guest

Standaard

Ok, zelf zou ik het er wel mee redden dus.
Maar kan het dan kwaad dat ik er nog eset bij installeer ?
Is voor mijn zoontje, die wil nog wel eens ergens op klikken.
Het blijven kinderen, toch ?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2013, 05:22   #19
anoniem15716
Guest

Standaard

Ok, zelf zou ik het er wel mee redden dus.
Maar kan het dan kwaad dat ik er nog eset bij installeer ?
Is voor mijn zoontje, die wil nog wel eens ergens op klikken.
Het blijven kinderen, toch ?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2013, 07:07   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Erbij installeren moet je nooit doen. Twee antivirus pakketten op 1 machine is vragen om problemen en vertraging. Dus dan eerst MSE eraf halen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten