Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 October 2013, 10:59   #1
anoniem34927
Guest

Standaard Back-up mislukt

Na het maken van een back-up (zaterdag 05/10) kreeg ik de volgende melding: Laatste back-up is niet met succes voltooid. Foutcode 0x807800c5. Gegoogled en harde schijf gescand met sfc/scannow. Resultaat van de scan: "Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them. Details are included in logs.
Ik heb het logboek geopend. Een ellenlange lijst met gegevens waar ik nog niet de helft van begrijp. Ik kan het logboek hier ook niet als bijlage versturen want het is 1264 kb groot.
Wat kan er nu gedaan worden om die corrupte files te herstellen?

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2013, 11:28   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

sfc/scannow scant je systeem bestanden op integriteit. Er is dus kennelijk heel wat mis met Windows, of met de harde schijf.
Kan je een volledige error scan draaien met hdtune? http://www.hdtune.com/
Je moet met dat programma het 4e tabblad hebben.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2013, 15:04   #3
anoniem45232
Guest

Standaard

Start op vanaf de installatie-dvd, kies voor systeemreparatie en dan een command prompt. cd naar je partitie waar Windows op staat en voer daar dat commando uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2013, 18:57   #4
anoniem34927
Guest

Standaard

@ Niek,

Heb de voorgestelde oplossing uitgevoerd met HDTune Pro (gratis probeerversie). Geen enkele beschadigde file gevonden; alle vakjes mooi groen.
Dan maar de systeemreparatie zeker, zoals Jeroentje94 voorstelt?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2013, 20:22   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja zoals Jeroen tikt kan je ook het commando sfc/scannow uitvoeren. De bestanden worden dan gecontroleerd aan de hand van de originele bestanden op de installatiedisk.

Hier trouwens nog wat methoden die een oplossing van Microsoft zelf laten zien.
http://answers.microsoft.com/en-us/w...7-ecac48b6c239

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2013, 08:41   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Kan je ook niet een representatief deel van dat logboek hier plaatsen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2013, 17:20   #7
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik,
Je overschat mij schromelijk! Ik zou niet weten wat er representatief is van dat logboek.
Ik ga eerst nog eens die link van Niek proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2013, 10:57   #8
anoniem34927
Guest

Standaard

Back-up draait terug. Ik heb uit de link van Niek de gemakkelijkste oplossing gekozen om daarmee te beginnen; nl. de oude back-ups verwijderen.
Nu doet back-up het weer, maar worden sommige files niet gekopieerd omdat ze zich niet op de computer bevinden.
Backup encountered a problem while backing up file C:\Windows\System32\config\systemprofile\SkyDrive. ErrorThe system cannot find the file specified. (0x80070002))
Backup encountered a problem while backing up file C:\Users\Administrator\AppData\LocalLow. ErrorThe system cannot find the file specified. (0x80070002))
Backup encountered a problem while backing up file C:\Users\Administrator\Searches. ErrorThe system cannot find the file specified. (0x80070002))

Moet ik deze bestanden zelf aanmaken, en zo ja hoe moet ik dat dan doen?

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2013, 11:29   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoi Irene.
Ik zou me er niet al te druk over maken. (Ben toch al geen voorstander van die Windows backup maar goed)
Hier staan de mogelijke oorzaken en als je flink doorleest kom je ook bij oplossingen: http://support.microsoft.com/kb/979281

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2013, 11:43   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Er staat iets over SkyDrive als je iets hebt verwijderd van de Computer dan zal dat in de Back-up vermoedelijk niet meer werken .
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten