Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 February 2014, 18:05   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Usernaam veranderen

Mijn medion computer heeft een upgrade ondergaan en na altijd gewerkt te hebben met vista is nu windows 7 aan de beurt. Mijn herstel cd van medion kan ik nu niet meer gebruiken. Maar dat is niet het probleem. Als ik nu naar mijn harde schijf ga dan zie ik "public en users" staan. Als ik dan klikte op users dan stond mijn naam erin, maar nu blijft dat users.

Kan ik dat nu nog aanpassen? Ik heb geen installatie cd van windows 7 want die is door de reparateur erop gezet. En kan ik nu echt niet meer de herstel cd van medion meer gebruiken? Wat nu als mijn computer een beetje vast kwam te lopen na veel gebruik dan deed ik de herstel cd erin en had ik weer een schone pc. Ik was namelijk gewend om een keer per half jaar mijn computer weer helemaal terug te brengen in de koopstand. Is dat nu ook nog mogelijk met een bepaald programma?

Zoals je ziet een heleboel vragen en ik hoop er antwoorden op te krijgen. Ik wacht het rustig af.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 18:43   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Er is een optie in het menu om een herstel DVD te maken. lijkt me wel verstandig.
Normaal moet een installateur er wel een DVD bij leveren .
En een Licentie sticker is die wel aanwezig.??
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 18:52   #3
anoniem14162
Guest

Standaard

Ik heb er eigenlijk niets bij gekregen. Waar kan ik die optie vinden in het menu?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 19:30   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Type maar hersteldvd in het Zoekvak boven de startknop.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 19:39   #5
anoniem14162
Guest

Standaard

Er gebeurt niets. Zijn er uberhaupt programma's die dit voor mij kunnen doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 19:49   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Hier uitleg over een systeem kopie: http://www.microsoft.com/business/nl...aspx?cbcid=245

M.b.t. je vraag over "users" : Ik neem aan dat "Users"een geel mapje is en dat daarin de naam "Public" en nog een naam voorkomt. Welke is de tweede naam?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 19:59   #7
anoniem14162
Guest

Standaard

Dat is nou juist mijn vraag. Als ik op het mapje users klik dan staat daar mijn desktop en alles in. Maar ik wil dat users op mijn naam komt te staan. Ik heb namelijk niet windows zelf geinstalleerd maar degene die mijn computer heeft geupgrade naar windows 7. Vandaar mijn vraag. Ik heb ook geen dvd meegekregen van windows 7.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 20:39   #8
anoniem54435
Guest

Standaard

Type Herstel in het Zoekvak , dan komt de optie herstelschijf maken bovenaan in beeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2014, 22:32   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tcooteman Bekijk bericht
Dat is nou juist mijn vraag. Als ik op het mapje users klik dan staat daar mijn desktop en alles in. Maar ik wil dat users op mijn naam komt te staan. Ik heb namelijk niet windows zelf geinstalleerd maar degene die mijn computer heeft geupgrade naar windows 7. Vandaar mijn vraag. Ik heb ook geen dvd meegekregen van windows 7.
Je geeft overigens geen antwoord op mijn vraag, maar goed.

Ga via het configuratiescherm naar "gebruikers accounts". Je kunt daar de account naam wijzigen. Het is dan wel zo, dat de naam van het mapje niet mee wijzigt, maar daar heb je verder geen last van.

Wil je dat je naam en het mapje met jou naam onstaat, dan moet je daar kiezen voor een "Nieuw account aanmaken" Geef dat account administrator rechten!! (zeer belangrijk).
Log in op het nieuwe account en zet de inhoud vanaf "Users" over naar je "eigen"map.
Daarna ga je weer naar "gebr. accounts"en verwijder je het oude account.

Hou er rekening mee, dat je o.a. je email ook moet exporteren en importeren en het email account opnieuw moet aanmaken. Tevens dat je een aantal programma's opnieuw zal moeten installeren.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 21 February 2014 om 22:34
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2014, 15:09   #10
anoniem14162
Guest

Standaard

Ok dank je wel. Ik ga aan de slag.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave