Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 June 2015, 09:05   #11
anoniem57922
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Oke Erik. Voor de zekerheid gaf ik de link erbij.
Het plaatje van Jefken is (ook bij inzoemen) niet goed te lezen voor mijn.

Niek
hier de tekst die zich telkens herhaalt:

Map:\Microsoft\Windows\Application Experience
Taaknaam Volgende uitvoering Status
======================================= ========================= ==================
Microsoft Compatibility Appraiser 8/06/2015/ 4:50:15 n.v.t.
C:\Windows\System32\schtasks /query /TN "\Microsoft\WindowsApplication Experien
ce\Microsoft Compatibility Appraiser" | findstr Ready
C:\Windows\System32>if NOT "1" == "0" ping localhost 1>nul & goto :CompatChec
kRunning
C:\Windows\System32>schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experien
ce\Microsoft Compatibility Appraiser"

enz... enz..

ik heb de ReserveWin10.cmd aangepast zoals hierboven vermeld maar de loop blijft
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2015, 19:37   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

Hier is een (door een niet aan Microsoft gerelateerd persoon gemaakt maar) verbeterd script wat gebruik
maakt van die eerdere methoden, maar wat iets meer 'wroet' naar resultaat:

http://answers.microsoft.com/en-us/w...2-a999a883265b

Ik heb het zelf even bekeken, en het ziet er betrouwbaar uit.

Wat daar vermeld wordt is dat als er in die loop onder 'Status' iets anders vermeld wordt dan 'Running', er iets
fout moet zijn. Bij jou is dat 'n.v.t.'.
Er worden geloof ik nog alternatieven geboden, zoals opnieuw starten van het script b.v..
Zelf even goed lezen.

(Edit na wat verwarring:
kijk onder het eerste kopje met: "This section posted by Susan Bradley:")

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 8 June 2015 om 15:46
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 09:37   #13
anoniem57922
Guest

Standaard

Ik heb een script van Woody geladen en gedraaid en daarmee heb ik het icoontje tevoorschijn getoverd en kunnen reserveren!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 10:52   #14
anoniem26138
Guest

Standaard

Wie of wat is Woody ?

Als het werkt en betrouwbaar is is het handig om te vermelden
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 13:27   #15
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik vermoed dat jefken doelt op deze blogpost van Woody Leonhard: http://www.infoworld.com/article/293...copy-icon.html

Die Woody heeft zelf dus geen script geschreven. Het script is van iemand die zich Bradley Hughes noemt. Bradley Hughes heeft een script gemaakt met een menu waarin hij oplossingen van verschillende mensen voor het maar niet verschijnen van dat Windows 10 logo netjes bij elkaar zet. Hij noemt die mensen ook keurig in zijn menu. Woody Leonhard geeft wel de link waar je dat .bat bestand kunt downloaden. Het is verpakt als .zip bestand; dus na downloaden nog wel even uitpakken.

Diezelfde downloadlink staat ook op de website waar in dit topic al vaker naar gelinkt is: http://answers.microsoft.com/en-us/w...=1433758512409

Op de eerste van de tot nu toe 152 pagina's van dat topic staat ook het antwoord op de vraag van de topic starter. Dat antwoord/answer wordt steeds bijgewerkt.

Dit is de download link naar dat ingepakte .bat bestand:
https://www.dropbox.com/s/0u0au9xgy6..._full.zip?dl=0

Nu kreeg ik op een van mijn Windows computers (een HP Mini netbook dat draait op Windows 7 Starter) niet het pictogram van Windows 10 downloaden in mijn systeemvak. Het stond ook niet bij de Verborgen pictogrammen. Daar had ik al een paar keer gekeken.
Ik had al eerder het script ReserveWin10.cmd uitgevoerd dat in dit topic was genoemd, maar dat resulteerde in een oneindige loop.
Daarom besloot ik dat bat bestand te downloaden en uit te voeren.
Om problemen te voorkomen had ik de virusscanner tijdelijk uitgezet. Die protesteerde eerder namelijk ook al tegen ReserveWin10.cmd.

Hoe voer je deze fix uit?
Download het bestand win10fix_full.zip
Pak het uit door in de verkenner te klikken op Alle bestanden uitpakken.
Klik met de rechter muisknop op win10fix_full.bat, en kies dan Als administrator uitvoeren.
Lees de waarschuwing die je te zien krijgt.
Als je door wilt gaan, dan druk je op een willekeurige toets.
In het volgende scherm staat het hoofdmenu met een aantal oplossingsmethodes:

Begin met de eerste. Dus type achter Selection: alleen het cijfer 1. Druk dan op Enter.
Er wordt dan eerst gecontroleerd of de updates KB3035583 en KB2952664 aanwezig zijn op je systeem.
Die bleken aanwezig te zijn. Druk dan op een willekeurige toets om terug te keren in het hoofdmenu.
Type dan het cijfer 2 achter Selection, en druk op Enter om de tweede oplossingsmethode aan het werk te zetten. Dat is Quick-Method #1.
Het register wordt bijgewerkt:

Ik zag nog steeds geen Windows 10 logo in het systeemvak; ook niet bij de Verborgen pictogrammen, dus ging ik door.
Ik drukte op de spatiebalk om terug te keren in het hoofdmenu en typte toen een 3 achter Selection. Een druk op de Enter toets zette die oplossingsmethode aan het werk:

Als het goed was, zou ik binnen 5 à 10 minuten het Windows 10 logo in mijn systeemvak moeten zien verschijnen. Ik zag het logo niet verschijnen, maar toen ik klikte op het pijltje Verborgen pictogrammen weergeven bleek hij aanwezig:

Ik keerde terug naar het hoofdmenu. Selection 4 hoefde ik niet meer uit te voeren. Ik kon het cijfer 5 intikken en op Enter drukken om dat .bat bestand te sluiten.

Daarna Windows 10 gereserveerd voor dat netbook.
Operatie geslaagd!

Laatst gewijzigd door porrelaar : 8 June 2015 om 13:35
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 14:30   #16
anoniem57922
Guest

Standaard

@porrelaar

uw vermoeden is juist. Heb gedaan zoals jij het heb beschreven in jou post en ook bij mij was het logootje van windows verschenen na de quickmethode #2

oef nu krijg ik waarschijnlijk ook windows 10, wat een opluchting ondanks de waarschuwing van vele vrienden dat Microsoft waarschijnlijk abonnement zal aanrekenen eens je windows 10 hebt geïnstalleerd. (Misschien zal ik het mij beklagen maar ben ik misschien ook niet verplicht van te upgraden ? en krijg ik de keuze?)
Alleen ben ik een fervent flightsimmer en weet ook nog niet of bij de upgrade naar win 10 ik alle bestaande programma's op mijn laptop zo maar kan gebruiken zonder ze te moeten herinstalleren?
Ik heb nog op geen enkel forum (en ik ben lid van vele fora) hierop een antwoord gekregen

groetjes en dank voor de klare uitleg hierboven.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 15:11   #17
anoniem49196
Guest

Standaard

Je vrienden zitten ernaast. Er is geen sprake van een abonnement. Als jij na 29 juli Windows 10 installeert, dan blijft dat besturingssysteem gratis voor jou.
Hoe lang blijven updates voor Windows 10 gratis voor jou? Daar is nog wat onduidelijkheid over. Zie deze website: http://www.automatiseringgids.nl/nie...dows-10-blijft
Citaat:
Microsoft belooft namelijk gratis beveiligingsupdates gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. De vraag is nu wat Microsoft verstaat onder 'ondersteunde levensduur'. Of anders geformuleerd: wanneer klanten moeten gaan betalen voor hun patches.
Ik vermoed/hoop dat we daar voor 29 juli wat meer duidelijkheid over zullen krijgen.

Je hebt Windows 10 nu gereserveerd, maar je bent niet verplicht om te upgraden. Je kunt die aanmelding voor Windows 10 ook annuleren. Lees er meer over bij de FAQ (veel gestelde vragen over Windows 10): http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-faq
Klik daar op Kan ik mijn aanmelding voor de upgrade naar Windows 10 annuleren? Dan krijg je het antwoord te zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jefken
Alleen ben ik een fervent flightsimmer en weet ook nog niet of bij de upgrade naar win 10 ik alle bestaande programma's op mijn laptop zo maar kan gebruiken zonder ze te moeten herinstalleren?
Op dezelfde FAQ pagina kun je klikken op Werken al mijn apparaten en apps met Windows 10?. Lees het antwoord, dat daar gegeven wordt.
Hoe controleer je dat? Klik op het pictogram Windows 10 downloaden dat in je systeemvak staat. In het venster Windows 10 downloaden dat dan geopend wordt, klik je linksboven op het pictogram met de 3 streepjes. Het menu wordt dan geopend.
In dat menu klik je op Controleer je pc.
Je pc wordt dan gecontroleerd. Even later zie je of er problemen zijn gevonden bij Apparaten of Apps (programma's).
Die controle kun je 1 keer doen. Als de controle klaar is en er geen problemen zijn gevonden, dan zie je een volgende keer wanneer je dat menu opent, niet Controleer je pc staan, maar Je pc is klaar.

Microsoft maakt wel een voorbehoud bij de controle:
Citaat:
Onthoud dat we geen informatie over elke beschikbare app of elk apparaat hebben. We garanderen dus niet dat we een allesomvattende lijst van alle mogelijke compatibiliteitsproblemen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2015, 15:41   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Ik vermoed dat jefken doelt op deze blogpost van Woody Leonhard: http://www.infoworld.com/article/293...copy-icon.html

Die Woody heeft zelf dus geen script geschreven. Het script is van iemand die zich Bradley Hughes noemt. Bradley Hughes heeft een script gemaakt
met een menu waarin hij oplossingen van verschillende mensen voor het maar niet verschijnen van dat Windows 10 logo
netjes bij elkaar zet.
Ach, ik had hetzelfde script in mijn link (in post #12) bedoeld maar ik vergat te zeggen dat je een alinia lager moest
kijken ("This section posted by Susan Bradley..."). Dat script er boven is namelijk weer hetzelfde wat Niek al weergaf
Al goed, er is dus iets wat redelijke hulp blijkt te geven voor dit probleem.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 8 June 2015 om 15:50
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten