Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 October 2015, 10:26   #1
anoniem56220
Guest

Standaard Automatisch starten van programma werkt niet

Gisteren Domoticz op mijn centrale PC ge´nstalleerd. Werkt goed en ik moest nog even kijken hoe ik een export van de data zou kunnen maken. Daarom moest Domoticz(.exe) draaien als administrator. Prima, in compatibiliteitsinstellingen van de exe ingesteld dat ie dat moet doen voor alle users. Dat leek mij de beste manier.

Herstarten van de machine bleek alle instellingen van Domoticz en data weg te gooien. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Vervelender: Domoticz start niet meer vanzelf op.

Als ik het programma start werkt alles.
Wanneer ik kijk naar "Taakbeheer"-->"Opstarten" zie ik daar netjes "domoticz.exe" tussen staan.
Wanneer ik de suggesties hier gegeven volg zie ik in de map "Opstarten" niets staan (ook niet wat in "Taakbeheer"-->"Opstarten" staat) en komt er in "Taakbeheer"-->"Opstarten" een tweede "domoticz.exe" bij. Die verwijst naar exact dezelfde exe. Ok, dat heb ik al uit kunnen vogelen. Er zijn schijnbaar diverse opstartmapjes. In je eigen profiel en algemeen voor de pc.

En toch start het programma niet op En wanneer ik dan in het start scherm, in de verkenner of waar dan ook het programma zelf start loopt het als een zonnetje!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2015, 12:01   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Heb ik ook problemen mee onder Windows 7, maar ander programma's (PSE uit 2001, en een oud klokje, en Speedfan), en deze staan dan in zo'n map 'Opstarten', niet in msconfig.
Adviezen die ik vond waren 'NIET als Administrator uitvoeren', maar dat werkte bij mij niet (meer), terwijl het bij mij hoogstwaarschijnlijk begon nadat ik het vinkje 'Als Administrator uitvoeren' had gezet.

Het werkt bij mij wel (de niet-mee-opstartende programma's in mijn map 'Opstarten' dan) wanneer ik de UAC slider in de laagste stand zet... uit dus.
Probeer eens, misschien dat dat ook een rechtenkwestie is in msconfig.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2015, 09:09   #3
anoniem56220
Guest

Standaard

Bijzonder: hier precies hetzelfde! Op het moment dat ik hem aanvinkte als "Als administrator uitvoeren" is het fout gegaan. UAC heb ik inmiddels ook helemaal omlaag gezet.

Misschien moet ik ook even proberen om de applicatie als administrator te installeren. Dus al voor de installatieexecutable "Als Administrator uitvoeren" kiezen. Keer proberen als ik tijd heb.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2015, 09:37   #4
anoniem13673
Guest

Standaard

Windows is niet zo'n grote fan van automatisch als admin opstartende programma's, dus dat gaat in de praktijk maar zelden goed, tenzij het programma expliciet zo geschreven en ge´nstalleerd is, zoals je virusscanner.

Er is ook niet echt een manier om een snelkoppeling in die “opstarten” map te zetten die dan wel automatisch als admin opstart, want dan krijg je steeds die UAC-prompt te zien, dus automatisch gaat het dan nog niet.

Er is echter wel een achterdeur waar je “mis”bruik van kunt maken – je kunt een taak aanmaken in de Windows Taakplanner. Taken kun je namelijk wÚl admin-rechten geven, en als je je taak dan gewoon “on demand” instelt, dan voert 'ie zonder UAC-prompt die taak uit, inclusief eventuele admin-programma's die daarin zitten. Snelkoppeling naar de taak in de “opstarten” map en klaar is, eh, Plantje:

http://www.howtogeek.com/school/using-windows-admin-tools-like-a-pro/lesson2/all/

Dit trucje heb ik ook eens gebruikt om een progsel dat als admin moest draaien bij het opstarten van Windows te laten starten zonder UAC prompt. Worked like a charm.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2015, 09:49   #5
anoniem56220
Guest

Standaard

Ach inderdaad! Ook wel goed, dat dingen als admin uitvoeren niet zomaar gaat. Ik weet dat met name bij Windows Vista de UAC implementatie vaak vervloekt is en ik ben nog steeds van mening dat het veel rotzooi voorkomen heeft en het ook wel goed zou zijn voor veel gebruikers.

Ik ga er eens een keer mee klooien en tot die tijd gewoon zelf het programma opstarten. Die machine gaat toch eigenlijk nooit uit. En als ik overstap op een Synology NAS (zie dit draadje) dan is dit issue helemaal van de baan. Dan loop ik vast weer tegen andere zaken aan

Bedankt voor je antwoord. Voor nu wel opgelost volgens mij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten