Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 June 2017, 08:54   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Gebruikersnaam wijzigen

Ik heb mijn pc weer in de fabrieksinstellingen gebracht en het proces is prima gelopen. Weer een heerlijke lege pc. Ik heb alleen een klein probleempje. Mijn gebruikersnaam is altijd Thecla geweest en nu heeft Windows er zo maar tcoot van gemaakt. Omdat ik nogal precies ben vind ik dit helemaal geen mooie gebruikersnaam maar ik kan deze niet wijzigen. Heeft een van jullie een oplossing?
Tijdens het proces werd ook niet naar mijn naam gevraagd dus ik ben ervanuit gegaan dat dit automatisch weer dezelfde naam zou krijgen.
Ik heb dus de fabrieksinstellingen gedaan met een schone windows 10 installatie. Ook ben ik de enige die deze pc gebruikt.
Graag een oplossing anders moet ik de installatie maar weer opnieuw doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 09:25   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Je kunt waarschijnlijk beter even een nieuw gebruikersaccount aanmaken (beheerder/admin) met de juiste naam. Dan daarop inloggen en tcoot wissen. Wel eventuele bestanden overzetten voor je gaat wissen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 09:52   #3
anoniem14162
Guest

Standaard

Is niet gelukt. Het blijft tcoot en die kan ik niet wissen. Mijn goede naam is wel zichtbaar maar de gebruikersnaam blijft tcoot. Waardeloos. Ik ga mijn pc weer herstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 11:14   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Zou toch echt moeten kunnen. Dus eerst nieuw account (met beheerdersrechten) aanmaken, uitloggen, inloggen op het nieuwe account, dan oude wissen. Twee minuten werk. Je kunt mogelijk ook eens in safemode/veilige modus, de echte admin gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 12:51   #5
anoniem14162
Guest

Standaard

OK ik ga het nog een keer proberen. ik houd je op de hoogte.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 12:51   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Tijdens de installatie van W10 wordt gewoon om een gebruikers naam gevraagd, als je maar een lokaal (ofline) account aanmaakt.
Dat staat lekker links onderin verstopt, alwaar Microsoft wil dat je een MS account aanmaakt.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 13:08   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

En bij wijzigen van de Naam via Configuratie ,gebruikers account ...........is extra account naam aanmaken niet nodig..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 13:12   #8
anoniem14162
Guest

Standaard

Antwoord voor Niekie is helaas te laat en ik ben dat jammer genoeg niet tegengekomen.
Antwoord Desperado is: als ik dat doe dan staat mijn naam gewoon goed, dus daar kan ik niets wijzigen. Ik ga nog een keer het advies van Couch opvolgen en kijken of dit lukt. Ik zit nu even niet op mijn eigen pc dus ik houd jullie op de hoogte.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 13:43   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Ga eens zo dan: Configuratiescherm\Gebruikersaccounts\Gebruikersac counts\Uw naam wijzigen

Dan wijzig je dus de gebruikersnaam. Alleen de usermappen staan nog wel onder de "onjuiste naam".

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2017, 14:31   #10
anoniem14162
Guest

Standaard

En daar gaat het mij juist om. Ik wil namelijk mijn goede naam in de usermappen hebben en daar staat tcoot terwijl dit altijd Thecla was. En dat wil ik nu ook.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten