Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 January 2019, 19:25   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
Wat betreft het volgende herstelpunt: 21/12/2018:19:00:26 Windows Update type EssentiŽle updateDit is geen Automatisch herstelpunt type systeem of herstelpunt systeemkopie type Back-up. Deze datum zet geen systeemkopie Back-up terug maar een essentiŽle update. Weten jullie nog een andere oplossing?
Uit bericht #7: het bovenstaande vetgedrukte, is dat een melding die Windows geeft, of is dat jouw tekst ?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2019, 20:01   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik denk dat het zo zit:
* automatische herstelpunten worden op dezelfde partitie opgeslagen als het systeem, dus C: Je had 2% schijfruimte gereserveerd, vandaar zo weinig van dit type. Standaard is dat 15%.
* Systeem herstelpunten type Backup worden op een andere schijf of partitie opgeslagen, in een volledige backup van je systeem partitie. Zou je eventueel met een W10 herstelschijf je PC opstarten, en Windows dus niet geladen zijn, dan zou je een volledige Backup van de systeempartitie kunnen terug zetten. Hierbij wordt je hele systeempartitie, dus ook je documenten, overschreven met dat wat er was op die datum.

Gebruik je nu het Systeem herstelpunt type Backup van 21-12, dan wordt er gewoon uit de backup (jij weet op welke schijf die neergezet zijn) een herstelpunt teruggezet, en geen volledige backup. Want voor een volledige backup terugzetten kan Windows vanaf die partitie natuurlijk niet draaien, het kan zichzelf niet overschrijven.

Probeer dus die van 21-12.

Na het terugzetten even rustig aan doen, als eerste zorgen dat je AV een update krijgt (als je een 3th party AV hebt).
Daarna Windows Update starten, en handmatig vragen om te zoeken naar updates. Er mist natuurlijk die laatste.
Pas als dat allemaal tot rust komt ga je je PC gebruiken.

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 8 January 2019 om 20:07
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2019, 21:26   #13
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je 21-12 als herstelpunt neemt wordt de pc gewoon terug gezet naar die datum, wat Windows en programma's betreft. Persoonlijke data wordt niets aan gewijzigd.
Maar op 21-12 werkt je geluidsrecorder nog, dus daarom terug naar dat punt.
Waarom doen we hier zo moeilijk over?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2019, 22:53   #14
anoniem26138
Guest

Standaard

Omdat er achter die herstelpunten staat dat het een 'systeembackup' is, dat is verwarrend over de uitkomst.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2019, 04:51   #15
anoniem44990
Guest

Standaard Windows geluidsrecorder werkt niet meer

Aan Niekie 30 en erikdenhouter,

Bij de datum 21/12/ 2018 van het herstelpunt staat ernaast geschreven: essentiŽle update
Dus geen systeem backup zoals erik vermoed.
Ik zal dus de raad van Niekie 30 opvolgen en een systeemherstel doen op de datum 21/12/2018 wanneer de essentiŽle update werd gemaakt. De laptop moet dan wel op het lichtnet zijn aangesloten, dit is veiliger om te werken met systeemherstel. En de essentiŽle update zal dus terug opnieuw door mij moeten worden geÔnstalleerd. .
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2019, 09:27   #16
anoniem26138
Guest

Standaard

Gelijk heb je, 21-12 is de beste,.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2019, 22:47   #17
anoniem44990
Guest

Standaard Windows geluidsrecorder werkt niet meer Reage

Aan erikdenhouter en Niekie 30,

De geluidsrecorder werkt weer. Maar ik moet wel de update KB 4483187 opnieuw installeren. Maar ik weet niet goed waar ik deze update kan vinden of downloaden? Het is een heel belangrijke update die een lek in internet explorer 11 heeft hersteld.
Graag uw advies hierover.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2019, 23:06   #18
anoniem42071
Guest

Standaard

Gilberto, gewoon naar updates laten zoeken. Als het goed is wordt de update dan weer gevonden en geÔnstalleerd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2019, 22:29   #19
anoniem44990
Guest

Standaard Dvd r dl + speler

Aan Niekie30,
In de computer van mijn zoon zit een interne DVD R DL + MULTI SPELER . Ik wilde een iso windows 7 met de iso downloader van windows branden op een dvd rw+ schijf en dat lukte niet. .Ook een dvd rw - geprobeerd maar ook deze stopte met branden na een tijd. Ik twijfel nu nadat ik twee dvd rw schijven heb geprobeerd zonder resultaat en weet niet of het ligt aan de dvd rw + /- schijven die niet meer in orde zijn, of ligt het misschien aan de DVD R DL + MULTI SPELER VAN DE PC die wil zonder problemen DVD+ EN DVD- films afspeelt die gebrand zijn? Dus kan een DVD R DL + MULTI SPELER ook dvd rw+schijven branden? Nog een vraagje: in de BIOS van de computer staat in de opstartlijst USB FDD en USB ZIP /USB LS aangeduid. Ik zie geen USB HDD staan. Welke moet ik nemen om een usb stick te kunnen branden?
Grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2019, 22:39   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Gilberto Een DVD R kan alleen dvd's lezen. Het is de "R" van "read" om te kunnen branden met een dvd speler moet het een "R/W" zijn. " Read/Write".
En overigens: vragen worden hier nooit aan personen gesteld, maar gewoon in een topic. Voor elke vraag moet je in principe een nieuw topic aanmaken en vragen worden in z'n algemeenheid door iedereen beantwoord.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten