Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 August 2019, 16:37   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Opstart usb voor Linux

Ik heb een probleem. Ik wil een opstart usb maken om van mijn (oude) laptop een chromebook te maken. Ik heb de benodigde programma's hiervoor gedownload en op het moment dat ik mijn usb stick moet gebruiken gaat het fout. Ik heb nu al drie usb sticks vernield en dat wil zeggen, dat als ik nu mijn usb stick in mijn computer steek er heel veel schijven zichtbaar worden die niet gebruikt kunnen worden.
Krijg constant de vraag dat de schijf geformatteerd dient te worden maar er werkt niets meer. Alle drie usb sticks kan ik in principe weggooien.
Dat doe ik nog even niet maar heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om de usb te redden. En hoe maak ik nu die opstart usb voor mijn laptop. Ik durf geen nieuwe usb meer te gebruiken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2019-08-15.jpg‎ (14,7 KB, 6x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2019, 15:44   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Die usb sticks moeten zonder meer te redden zijn.
Als je in schijfbeheer kijkt kan je alle partities verwijderen op zo'n stick en 1 nieuwe aanmaken.
Voor het installeren van Chrome op een laptop zou ik deze site eens doornemen:
https://pcmweb.nl/artikelen/besturin...en-chromebook/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2019, 20:22   #3
anoniem14162
Guest

Standaard

Dank je wel voor je antwoord. Het probleem dat ik heb dat als ik mijn usb in mijn pc stop er allemaal schijven ontstaan, zoals te zien in de printscreen die ik had meegezonden. Dus ik had ook al op schijfbeheer gekeken maar ik kan dan niet echt ontdekken wat de echte schijfletter is. Maar ik ga ook even kijken op de site die je hebt doorgegeven. Ik houd je op de hoogte. Ik ben je nog steeds heel erg dankbaar want je hebt mij ooit met een groot probleem geholpen toen ik mijn foto's kwijt ben geraakt van mijn 65ste verjaardag. Je hebt al mijn foto's weer terug gevonden. Wat was ik blij met je. Dus nogmaals dank en ik ga kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2019, 20:29   #4
anoniem14162
Guest

Standaard

Ik heb gekeken op die site en daar heb ik ook alle informatie gevonden. Maar toen ik de usb gebruikte ging het totaal mis. Vandaar mijn oproep met die usb. Ik durf het niet meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2019, 21:21   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je de USB stick ziet in Schijfbeheer verwijder je gewoon alle partities, door telkens met rechts op zo'n partitie te klikken en te kiezen voor verwijderen.
Daarna formatteer je hem opnieuw gewoon door er in de verkenner met rechts op te klikken en te kiezen voor formatteren.
Een schijfletter kan je hem altijd nog geven in de verkenner, of in schijfbeheer, door er met rechts op te klikken.

En ja dat van die foto's Ging ook over een usb stick geloof ik. Was een leuk klusje, zeker als het lukt en je maakt iemand blij.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2019, 16:04   #6
anoniem14162
Guest

Standaard

Ik ga het proberen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten